oodin Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Hei, kjøpte en w211 03mod i mars ca i år. I april/mai så ble bakruten knust og jeg fikk byttet fortløpende på forsikringen.. Men ifra april/mai til september/oktober så har jeg oppdaget at det lekker vann inn i bagasjerommet ifra under hatthyllen, altså inne i bagasjerommet (hatthylla er helt tørr). Vi har hatt en strålende sommer, men ekstremt lite regn. Jeg tror at jeg kan ha oversett at det har vert fukt i bagasjerommet i denne perioden, men dette er jeg veldig usikker på. Jeg tok vannslangen på taket og lot det renne over bakruten og fikk tatt bilder inne ifra bagasjerommet for og se hvor det drypte. Spørsmålet mitt er vell, er dette en kjent feil på w211 karoseriet? Eller er det stor kjangse for at verkstedet ikke har gjort jobben ordentlig iforhold til tettning av ruten som gjør at det renner inn? Jeg er ikke flink med bil skruing, så jeg tenkte det kunne vert lurt å forhøre meg med dere først. Oppdaterer posten senere, har en video der det er litt lettere og se hvor det drypper henn, enn på bilde.
Sven Håkon Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Det er et par gjengangere for lekkasje i bagasjerommet på 211 - men bildene dine virker ikke her, så jeg får ikke sett hvor det drypper?
oodin Posted November 8, 2014 Author Posted November 8, 2014 Hei, her er det bilder. Beklager sent svar.
Sven Håkon Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Det første jeg ville ha sjekket er gummipluggene nederst i hvert hjørne av rutene: Disse kommer du til ved å løfte litt på et av hjørnene til plastfirkanten som ligger over, for så å dreie den motsatt vei (husker ikke riktig hvilken som går hvor). Dersom disse tetter som de skal, ville jeg ha sett på pakningen rundt åpningen til bagasjerommet. Bortsett fra disse to tingene kommer jeg ikke på annet som kan føre til at det drypper herfra (bortsett fra mye kondens).
oodin Posted November 8, 2014 Author Posted November 8, 2014 Tusen takk for tipset! Skal prøve å få sett på det nermeste dagene, så får du høre resultat!
oodin Posted November 26, 2014 Author Posted November 26, 2014 Til orientering. Det viser seg at det er i forbinnelse med bakruten som ble byttet, de på verkstedet hadde ikke tettet det ordentlig. Så nå får jeg atter en ny bakrute på garanti.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now