Frank O Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Eg har originalt 1. generasjon sportline-airbagratt på min s124. Har kjøpt et 2. generasjons ratt fra en '95 E320 Sportline s124 på ebay. Var skikkelig gira og pakka opp rattet. Der var det jo selvfølgelig ikkje sleperinger og kabler til horn og airbag. Er det mulig å flytte over dette? Er det noken som har tatt av sleperingene på et ratt før. Regner med at desse går å skifte (blir jo slitt med tida). Er det noken som har vært borti å måtte skifte børster i rattstammen. (var endel kullstøv når eg tok av rattet). Er jo nok av folk som har nyere ratt i sine 124. Er ganske irriterende at srs lampa lyser nå. Så er det jo litt dumt å kjøre med airbag og horn som ikkje fungerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Kontaktringene er det ikke noe problem å bytte - jeg måtte gjøre dette for å sette inn SLK-ratt i min bil. Jeg husker derimot ikke om den er skrudd fast i rattet, men sant å si så tror jeg bare den er skjøvet inn - dette ser du uansett enten inni (dvs bakom rattet) eller bak rattet. Vær obs på at det er en mulighet for at kontaktringene i det gamle rattet ikke passer i det nye rattet - det finnes noen forskjeller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 Eg prøvde å pirke litt i sleperingene på det gamlerattet. Eg klarer å få sleperingene ut av plasten som dei sitter i. Men på det nye rattet mangler den plasten. Så ser det ut som at den plasten ikkje kan demonteres, håper eg tar feil der. Men det var vel for godt til å være sant det her da. Er det noken som har bilder av baksiden på et demontert generasjon 2. airbagratt til 124? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 Har idag tatt ut et ratt på en 94 mod 124 og der sitter sleperingene i rattstammen. Ser det sånn ut bak rattet ditt og Surf? Er vel denne dingsen eg trenger. Søkte på autoimport.dk og der kosta denne delen 200kr brukt. Kan det være komplett helt inn til pluggen som er bakom der? Eg har ikkje sjekka bak dekselet der børstene sitter på min bil om det er samme tilkobling på dei som på 94 modellen. Ikkje enkelt å forklare dette her, sikkert enda verre å forstå det, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts