Toalmar Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 Da jeg hentet min bil C250CDI 4M nå i sommer hos MB forhandler i Tyskland så hadde de tatt ny service på denne selv om det ikke skulle vært tatt service før enn i November. Papirene for utført service lå ved og jeg sjekket hos min lokale BOS forhandler om dette faktisk stemte når jeg kom jeg ettersom når jeg kikket i kombiinstrumentet så ga bilen beskjed om at service skulle tas om ca 100 dager. Min forhandler bekreftet at ny service skulle tas i Juni 2015. Nå sier instrumentet at A1 servicen skal tas innen 10 dager. jeg har snakket med forhandleren igjen og de sier at det ikke er mulig å sluke denne varslingen uten at den servicen rett å slett utføres. Dette høres jo helt vanvittig ut spør du meg, men sånn er det visst. Hvis jeg velger å kjøre til juni neste år og ta servicen da vil jeg få problemer i senere tid hvis det skulle komme opp saker som Mercedes eventuelt skulle dekke som en Goodwill. Selvsagt så vil jeg jo ha service historikk i orden så jeg slipper dette hvis det skule bli noe ved en senere annledning.
Tor Erik Skaug Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 Gå å få utskrift på alle servicene som er gjort, der står alt.. Du kan også gå inn i bilens system å sjekke mere. Slå på tenninga, å ha bilde med trippteller å km fram, og trykk å hold inn den man svare en tøff med på rattet og ok i noen sekunder så kommer du inn i en litt større service meny, da står det rest dager og km
OlaNormann Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 Du vil aldri få problemer med hva som instrumentet sier. Det er servicen som er lagt inn i databasen som alle verksted kan laste ned og sjekke som teller. Uansett så høres det rett og slett ut som noen har glemt å nulle ut. Det er bare å gå innom nermeste verksted å få utskrift av alle servicene og sammenligne med det som ligger lagret i instrumentet. Alle skal ligge inne på samme kilometer, men noen glemmer å nulle ut.
Toalmar Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Gå å få utskrift på alle servicene som er gjort, der står alt.. Du kan også gå inn i bilens system å sjekke mere. Slå på tenninga, å ha bilde med trippteller å km fram, og trykk å hold inn den man svare en tøff med på rattet og ok i noen sekunder så kommer du inn i en litt større service meny, da står det rest dager og km Alle servicer er tatt det er sjekket ut. Hos BOS sier de at neste service er juni 2015. Problemet er at kombiinstrument og database ikke stemmer overens og at BOS sier jeg må ta ny service for å få varselet bort fra kombiinstrument selv om servicen er tatt.
Toalmar Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Du vil aldri få problemer med hva som instrumentet sier. Det er servicen som er lagt inn i databasen som alle verksted kan laste ned og sjekke som teller. Uansett så høres det rett og slett ut som noen har glemt å nulle ut. Det er bare å gå innom nermeste verksted å få utskrift av alle servicene og sammenligne med det som ligger lagret i instrumentet. Alle skal ligge inne på samme kilometer, men noen glemmer å nulle ut. Riktig, er er det glemt å nulle ut. Da sier min lokale BOS forhandler at jeg må ta servicen på ny. Dette høres for meg utrolig ut.....
Beckern Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Du vil aldri få problemer med hva som instrumentet sier. Det er servicen som er lagt inn i databasen som alle verksted kan laste ned og sjekke som teller. Uansett så høres det rett og slett ut som noen har glemt å nulle ut. Det er bare å gå innom nermeste verksted å få utskrift av alle servicene og sammenligne med det som ligger lagret i instrumentet. Alle skal ligge inne på samme kilometer, men noen glemmer å nulle ut. Riktig, er er det glemt å nulle ut. Da sier min lokale BOS forhandler at jeg må ta servicen på ny. Dette høres for meg utrolig ut..... Spør litt mer. Kan hende de "må" ta servicen fordi de ellers ikke vil garantere for at alle servicer er tatt. Dersom det er som på W211 er A den kjappeste og minste servicen. B service var her bare småtteri så på A kan de knapt rekke å bytte olje.
Toalmar Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Spør litt mer. Kan hende de "må" ta servicen fordi de ellers ikke vil garantere for at alle servicer er tatt. Dersom det er som på W211 er A den kjappeste og minste servicen. B service var her bare småtteri så på A kan de knapt rekke å bytte olje. Det kan være riktig at de mener de "må" ta servicen, men hvis dette er riktig blir jeg i hvert fall mer redd for at servicen ikke er tatt i det hele tatt før jeg fikk den. Datasystemet til Mercedes sier den er tatt.... Da er det som på W211 ja, omtrent bare oljeskift som gjøres.
Toalmar Posted December 10, 2014 Author Posted December 10, 2014 Da er dette løst, varslingen ble nullstilt i displayet. Service er jo tatt så den saken er veldig grei. Min lokale forhandler har nok ett annet syn på hvordan dette skulle løses enn de fleste andre. Skulle tro de kun ser økonomiske løsninger..... Ble derfor utført hos en anne forhandler
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now