Jump to content

C250 Bluetec 4Matic - noen som har bestilt?

Recommended Posts

Posted

Hei!

Frister veldig å slå til på introprisen på en C250TBT4M!

C-Klasse stasjonsvogn med 204hk, 4matic og automat til 505.000,- (+ utstyr) er en meget god pris, Norge til å være hvertfall...

Noen andre som har bestilt en slik..?

Tipper jeg bestemmer meg iløpet av november, så får vi se  :shock:

• Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Fikk levert en C250 BlueTec 4-Matic for 2 uker siden.. Fantastisk fin kjøremaskin.

Ventet med produksjon til September for å få med bla P55 Nattpakke. Den gjør seg veldig på hvit bil med AMG-pakke og det lekre lysdesignet fra LED intelligent light system  8)

I dag falt også snøen ned, og da er det ekstremt morsomt med 4-matic..  :)

AMG-pakke ( interiør/eksteriørt ) , LED , 360 kamera, Burmeister lyd og navi er noe jeg anbefaler på en slik bil.

Posted

Nice :) Grattis!

Tenker svart med nattpakken, men også vært innom hvit da det blir mer kontrast selvfølgelig.

Har du bilder av den? Få ut en tråd..? (Om du ikke har det allerede)

Fornøyd med anlegg, det skal jeg ha om det blir aktuelt.

Er det stv. forresten..? Glasstak..?

Posted

Sikler også veldig på en sånn en. Greide å spekke den til rett under 600000,- med avangarde- skinn-parkeringshjelp-metalic-keyless med startknapp-distronic-map pilot og litt småplukk.

Syntes det virker veldig lovende. Men er det noe mer som absolutt burde være med på en sånn stas vogn? og har aldrig kjøpt ny benz før så lurte også på om hva som er vanlige rabatter å få der i gården :P

Posted

Skal være noe rabatt å hente med å være betalende medlem her inne og handle hos Autostern i hvert fall

Se under....

"Bertel O. Steen Autostern:-6% på nybil -20% på verksted, opptil -20% på deler ved fremvising av medlemskort, ta kontakt med Truls Røer hos BOS for detaljer rundt avtalen, tel: 484 10 000"

Er ikke sikker på om denne er gjeldene, men det kan sikkert noen andre her svare på......

Posted

Litt usikker på ekstra rabatt på C250 4M pga introtilbud, om noen har erfaring med det så kom gjerne med noen tall :)

Ellers synes jeg du har spekket en veldig fin bil der Trond67!

Si fra om du går for det!

Posted

Litt usikker på ekstra rabatt på C250 4M pga introtilbud, om noen har erfaring med det så kom gjerne med noen tall :)

Skjønner hva du mener, men du er jo tross alt kun en telefonsamtale unna en eventuell rabatt på 6 - 8% på bilprisen vel å merke. (6% for de med medlemskap under 2 år 8% for dem med medlemskap over 2 år)

Posted

Var nok ikke mye rabatt å hente da men ble tilbudt 2 prosent. Kunne vist få 3 vist man er med i entusiast klubben  :D

Prøvekjørte forøvrig  bilen i dag. Vogna var helt dagsfersk med amg+ og full skinn og det meste man kan ønske seg.

Dæven det ga mersmak 8)V

Posted

Det var ikke rare rabatten nei...

Men som nevnt, introtilbudet er jo veldig bra og det sies at bilen selges i netto (så langt man ikke regner med ekstrautstyr).

Regner med at det ga mersmak, jeg tør ikke prøve før jeg har (nesten) bestemt meg ;)

Posted

Nei, 3 % av 600.000 er jo bare 18.000. Å regne som lommerusk.  :lol:

Hvis han kunne få 2% uten medlem og 3 med så blir det jo bare 1% rabatt ekstra...

knappe 6000 som knapt nok dekker medlemsskap for neste 12 åra...

Posted

Hvis han kunne få 2% uten medlem og 3 med så blir det jo bare 1% rabatt ekstra...

Rabatten er vel på bilprisen uten avgifter, hvis jeg ikke tar feil....

Merkelig om noen får rabatt på avgiftene til den Norske Stat.

Posted

Ja rabatten gjelder bare bilens pris uten avgifter samt utstyr. Kan jo hende at det er litt ekstra å hente ved konkrete forhandlinger da. Sånn som Driving assistance  pakke som strengt tatt burde være standard burde man kanskje kunne forhandle frem en grei pris på  :D

Posted

Testet en c180 i mangel på 250. Fikk tilbud etter egen spec og revidering av spec, hehe.  Likevel over 650000 kr med 8% rabatt.

Flott bil på alle måter, men så må jeg pirke;

Hvorfor bråker kupevifta så jæ.. på minste hakket?

Jeg er norsk gjennomsnittsstørrelse, også i ræva - men den passer vesentlig bedre i e-klasse setene.

Bilen er omtrent like stor som min 211. Hvorfor synes bagasjen å være så liten?

4 sylinder dieselen begynner å bli grei på lyd,  uten av jeg fikk testet den i denne omgangen.  Men bensinturboen og girkassa i 180 versjonen var bedriten! De var direkte uvenner, og det låt stygt og girte i hytt og pine. Fysjom!

Som sagt, pirk. Bilen er likevel noe av det beste jeg har satt ræva inni på lenge :D

Og lane-assist og open - pore black ash interior wood kan jeg vende meg til. Oh yeah.

Posted

Rabatten er vel på bilprisen uten avgifter, hvis jeg ikke tar feil....

Merkelig om noen får rabatt på avgiftene til den Norske Stat.

Vanlige er å få en høyere %, men da selvsagt på før avgift.... Litt usikker her, men hvis han fikk beskjed om 2% på prisen så må det jo ha vært på salgsprisen og ikke noe annet.  Blir jo litt rart om du går i en butikk, får beskjed om at det koster 500kr så spør du om å få noe avslag og får beskjed om at du kan få 3% og når du kommer i kassa så var det rabatt på innkjøpspris før avansen dems ble lagt på så du endte med å få 12kr i rabatt...

Posted

Testet en c180 i mangel på 250. Fikk tilbud etter egen spec og revidering av spec, hehe.  Likevel over 650000 kr med 8% rabatt.

Woow! fikk du tilbud om 8 prosent på 250 med 4 matic?. Da skulle jeg gjerne lånt dine kontakter til impotøren  :D

Posted

Woow! fikk du tilbud om 8 prosent på 250 med 4 matic?. Da skulle jeg gjerne lånt dine kontakter til impotøren  :D

Sorry,  litt kjapp der ja. Pga subsidiert pris på bilen fra bo,  gis rabatten kun på utstyr. De ga ikke rabatt ellers da den kommer til å stige med ca kr 80000 når 220 cdi 4-matic lanseres.

Men bransje avtalen vi har skal gi 8 prosent. Får det på bla bmw, og da av hele summen.

Posted

Ok :D Har også 8 prosent på Bmw.

Rått tilbud da med 80k av. Nesten så man ikke kan si nei til sånt  8)

Selv bør jeg selge en bil først så håper jeg rekker det før prisen går opp. Ulempen er jo at når man kikker endel på bilen så oppdager man hele tiden nytt utstyr man ikke greier seg uten  8) som AMG - LED lys og den sikkerhetspakka som hadde vært fin å ha. Tøft med ambient light osv osv.

Posted

Sorry,  litt kjapp der ja. Pga subsidiert pris på bilen fra bo,  gis rabatten kun på utstyr. De ga ikke rabatt ellers da den kommer til å stige med ca kr 80000 når 220 cdi 4-matic lanseres.

Men bransje avtalen vi har skal gi 8 prosent. Får det på bla bmw, og da av hele summen.

Er du helt ikker på at det er 8% på hele summen.

Igjen mener jeg bestemt det gjelder bilprisen, uten engangsavgift

Se utdrag fra Agrol sine sider:

Avtalen med Bertel O. Steen gjelder Mercedes-Benz, Peugeot og Kia person- og varebiler. Avtalen gjelder hos alle Mercedes- Peugeot- og Kia-forhandlere i Norge.

Rabatten beregnes av de til enhver tids gjeldende veiledende priser på bil og fabrikkmontert utstyr, etter fradrag av engangsavgift.

Rabatt

Peugeot

Varebil 8%

Personbiler 8%

iOn 3%

107 6%

Mercedes-Benz

Personbiler med forbrenningsmotor 7%

Personbiler elektriske 3,5%

Vito/Citan varebil 7%

Sprinter varebil 10%

Posted

All rabatt er av bilpris eks. avgifter, dvs engangsavgift og mva - importør/forhandler kan selvfølgelig ikke gi rabatt på dette  :D

Ekstrautstyrslisten er farlig, veldig fristende å bare ta med "litt til", plutselig ble totalen en helt annen enn først tenkt  :lol:

Trond67, kan jeg spørre deg om hvor du har fått tilbud..?

Posted

Litt nærmere, men ikke heeelt i mål, må ha et par ting på stell først  :P

Konfigurasjon blir noe rundt dette;

-Sort standard (040)

-AMG inn/ut

-Night package

-Sort treverk, matt

-Garmin navi

-Burmester stereo

-Media interface

-Speilpakke

-LED ILS med fjernlysassistent

-Ambient light

-Parkeringspakke med kamera (Mulig 360 kamera, får se...)

-Komfortpakke sete

-Oppbevaringspakke

-Beskyttelsesplate under motor

-Mulig DAB..? (Synes ikke det er verdt penga, men kjipt å muligens miste radio...)

Mye mer jeg kunne tenkt meg, men skal nok klare å leve med dette også  :P

Guest alexanderst
Posted

DAB er verdt pengene. Mye mer utvalg og bedre lyd :) Samt fordeler i framtiden.. Lettere å få solgt bilen igjen også regner jeg med!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...