Jump to content

V-klasse, problemer med luftfjæring

Guest Ståle

Recommended Posts

Får ikke luftfjæringa på v-klassen min til å virke skikkelig. bilen blir "støtvis" lavere når jeg stopper den. jeg kan høre at magnetventilene ved kompressoren slipper ut luft selv om jeg blir sittende i bilen.

Har skiftet kompressor, begge luftbelgene og magnetventilene som slipper på/av luft. Det er ellers ikke lekkasje i systemet så vidt jeg kan se. Har prøvd å løse på nivåfølerne bak ved hjulene og løfte dem opp og ned. Bilen oppfører seg da som den skal med heving /senking.

Er det noen som har noen tips til hva somkan være problemet.

Hilsen Ståle

Ser at det er dårlig respons her..... Hvilken årsmodell er dette?

Har hatt en del V-klasser, men er ikke så grusomt teknisk av meg at det er noe å skryte av, men har jo erfaring med hvordan det skal oppføre seg.

Det er ikke uvanlig at den slipper ned et par puff etter stopp. Går den helt ned eller? (slik at hjulbuen sklir nedpå/over hjula). Det skal den selvsagt ikke.

Oppfører varsellampen seg normalt? (indikerer ikke feil?)

Virker jo som du har bytta det som kan påvirke dette her. .

Regner med du har holdt inne knappen i dashbordet (4-5 sek) slik at systemet har nullstilt seg.

Tror kanskje jeg ville spandert 15 minutt hos BOS og sett om de får ut feilkode på den.

• 2 weeks later...