Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg har byttet driv masjett på venstre aksel foran på min 300 te 4matic etter dette begynte lampa og lyse.

jeg har tatt blinketest og får opp (4 Left front axle vehicle speed sensor)

jeg har reingjort sensoren og alt men det lyser forsatt

har også prøvd å slette feilkoden

 

hva kan kan jeg gjøre for å få det til å funke igjen?

Posted

Har du sjekket kransen i navet? Skru ut abs sensorene og se ned i hullet. Ofte ruster disse tennene  veldig slik at bilen får problemer med å lese signalene.

Posted

ja har egentlig det

for jeg pussa over den kransen med stål brøsta når jeg hadde av akselen, men kanskje jeg skal gjøre det igjen? tok bare vekk det værste 

Posted

Kan være ledningen som mellom sensor og kontakt som er dårlig. Mulig du klarte å framprovosere bruddet når du skiftet mansjetter.

 

Kommer 4-matic lampa på etter en liten stund etter du har begynnt å kjøre?

Merker du om ABS jobber helt uten grunn?

Posted

ja har egentlig det

for jeg pussa over den kransen med stål brøsta når jeg hadde av akselen, men kanskje jeg skal gjøre det igjen? tok bare vekk det værste

 

Når du sier du pusset vekk det værste.. det kan være nok til at det blir for stor åpenrom mellom sensor og tannhjul.

disse er vel veldig finfølte? eller tar jeg feil ?

Posted

jeg pussa bare såvidt på det

og gjorde rein sensoren med en fille

det som er rart er at det funka før jeg tokk det fra hverandre

ABSen driver også av og tuller den jobber selv om den ikke treger det når man bremser

Posted

Kan være ledningen som mellom sensor og kontakt som er dårlig. Mulig du klarte å framprovosere bruddet når du skiftet mansjetter.

 

Kommer 4-matic lampa på etter en liten stund etter du har begynnt å kjøre?

Merker du om ABS jobber helt uten grunn?

 

går det ann å måle om det er brudd? med og OME ledninga?

4-matic lampa kommer ganske fort etter oppstart

og ja ABS jobber uten grunn

Posted

Det pleier å bli brudd i selve ledningen mellom sensor og kontakt. Har opplevd det på 3 4-maticer. Jeg bare loddet inn en ny ledning og brukte skikkelige krympestrømper med lim rundt.

 

Mulig du har klart å fremprovosere feilen når du hadde løs drivakselen. Denne feilen merkes godt hvis det er fuktig/regn. Du kan ohme føleren å se om verdiene er like på høyre og venstre side.

Posted

Hadde samme problemet på min 4-matic, byttet høyre og venstre ABS sensor fremme for å være sikker. Da ble alt i orden på min, for en stund.

Det viste seg at verkstedet ikke hadde montert innfestningene på ABSkabelen rett slik at det ble spenn på kabelen ved fult overlegg (den ene). Da greide vi og måle oss frem til bruddet (var sikkert ikke helt brudd, men ved at vi byde/trakk frem og tilbake på kabelen ble det helt brudd til slutt).

Et tips fra meg !!!!!!!!!!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...