audundude Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Har en MB270cdi 2004 modell. Det er en liten ulyd spesiellt når den er kald, det virker som gearkassa bremser litt med en liten ulyd. Har skifta olje og filter på kassa. Har begynt å lure på motorfester etc. noen forslag?
Beckern Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Tror nok vi sliter med opplysningene. Hvilken 270 CDi er det snakk om? Jeg sliter med beskrivelsen "det virker som gearkassa bremser litt" Mange sliter med jaging men bremsing har jeg ikke hørt om. En liten ulyd er også vagt. En kontinuerlig lyd? Høy/lav tone, tikking, metallisk....
audundude Posted October 30, 2014 Author Posted October 30, 2014 det er en litt gnagende lyd som øker med turtall, høres mest i lave hastigheter, noen ganger helt borte. Lyden minner litt om lyden av dårlig støydempet radio:) 2004 modell 270cdi stv. er det mange varianter av de? Hadde vært en golf eller en annen drittbil hadde jeg ikke reagert på lyden, men det varierer hvor sterk den er.
Beckern Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Aner ikke hvilke modeller som kom med 270CDi motor eller hvilke modeller MB solge i 2004 men sånn cirka: C CLS E G GL ML mfl Når du sier det er stasjonsvogn er det vel antaglig en E270 CDi? Er det firehjultrekk? Jeg ville sjekket under og sett etter om eksosanlegget kan subbe borti noe.
audundude Posted November 3, 2014 Author Posted November 3, 2014 Hehe såg nå at eg ikkje hadde skrevet benevnelsen. Det er som du skriver en E-klasse. uten 4-matic. Kan dette være opplagring ev kryss i mellomaksel eller ut fra kassa?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now