Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ser at 180.no stadig annonserer for at man kan se hvem som ringer om man laster ned appen deres. Jeg lastet ned denne på den forrige iPhonen min uten at det virket. Lastet den ned igjen da jeg kjøpte ny iPhone, men fortsatt ingen virkning. Er det noen som har fått til dette med visning av hvem som ringer?? Eller er det bare lureri hele greia??

Posted

Gulesider fungerer hos meg. Android tlf. Ikke prøvd 180.no

1881, fungerer IKKE hos meg ihvertfall. Lasta den ned to ganger, men ikke noe navn eller noe som kommer opp.

Posted

Dette støttes vel ikke på iPhone, for å få slike funksjoner må du velge en platform som ikke styres av Steve Jobs..

Men burde det ikke fremgå i reklamen at dette ikke fungerer på iPhone da?? Er jo tross alt en vesentlig stor andel iPhone brukere i markedet...

Posted

Det står på iTunes akkurat hvilke funksjoner appen har.

Om man ikke gidder å lese der kan man bli lurt så mye man vil.

Ellers får man sikkert tilbake pengene for denne gratisappen om man vil :)

Jeg vil vel egentlig si at det bør fremgå tydelig av reklamen for iPhone at den ikke støtter applikasjoner i bakgrunnen ja..

Posted

Skal jo funke på apple...? Har du kanskje skrudd av internett på tlf? Må vel inn på den appen og gi appen tilgang til internett eller no.... er tross alt apple... skal ikke være enkelt...

Posted

Skal jo funke på apple...? Har du kanskje skrudd av internett på tlf? Må vel inn på den appen og gi appen tilgang til internett eller no.... er tross alt apple... skal ikke være enkelt...

Når fikk iPhone støtte for bakgrunnsapplikasjoner som kan gjøre aktive oppslag ved innkommende anrop?

Manglende støtte for dette har vært en av de store svakhetene ved iOS-produkter i mange år..

Posted

jeg har 1881 på android å det funker. Ringer det noen som ikke er i telefonlisten min så kommer navnet opp et øyeblikk. Går jeg inn på tapte annrop så står det hvem det er å jeg kan finne masse info.

Posted

Kan bekrefte at dette virker ikke heller på Windows Phone av sikkerhets årsaker.

Det har ikke med sikkerhet å gjøre men med manglende støtte for bakgrunnsapplikasjoner.

Windows Phone og iOS mangler begge støtte for skikkelig multitasking.

Posted

180.no fungerer bra på Android ihvertfall!

Jeg er en sterk motstander av Apple, så dette var fin lesing ☺

Så bra at du fikk noe å glede deg over, da.

Posted

Kan bekrefte at dette virker ikke heller på Windows Phone av sikkerhets årsaker.

Det har ikke med sikkerhet å gjøre men med manglende støtte for bakgrunnsapplikasjoner.

Det har faktisk det,utviklere av iOS og WP med vilje gir ikke støtte for slik nettopp fordi  sikkerhet på platformen blir svekket,å tro noe annet henger ikke sammen da dette er absolutt en nyttig funksjon.

Posted

Det har faktisk det,utviklere av iOS og WP med vilje gir ikke støtte for slik nettopp fordi  sikkerhet på platformen blir svekket,å tro noe annet henger ikke sammen da dette er absolutt en nyttig funksjon.

Slike tilganger kan på en fornuftig platform gis uten å utfordre sikkerheten.

Det er snakk om å kunne gjøre to ting, den ene er å se hvilket nummer det kommer innkommende anrop fra, den andre er å sende dette nummeret ut på internett og så få tilbake resultatet av søket.

Denne funksjonaliteten er vel faktisk tilstede i alle disse operativsystemene.

I tillegg må man selvsagt tillate at applikasjoner er aktive i bakgrunnen, og her kommer problemet.

iOS har rett og slett ikke støtte for skikkelig multitasking, de har dog en løsning som kan se ut som multitasking uten at det i realiteten er det.

Hvordan mener du bakgrunnsapplikasjoner og derav multitasking skal være en sikkerhetsrisiko? Du vet at PCen din støtter akkurat det samme, og har gjort det i mange år?

Ulempen er altså først og fremst at man er mer sårbar for dårlig kode som forårsaker at batteriet blir tappet raskere enn normalt.

Fare for at opplysninger om deg som person og hvilke anrop du mottar lekkes ut på nett kan lett hindres ved å bruke applikasjoner som ikke ber om flere rettigheter enn de trenger for å gjøre jobben sin.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...