Jump to content

Lys i Hovedlysbryter, og hvor sitter Batteri i 07 w211 200 K

Recommended Posts

Posted

Hei er ny eier av av W211 07 mod 200K Det lyser ikke i Hovedlysbryter ,skal det være lys eller kan pære/diode være "gått" og Batteriet hvor sitter det på denne modellen . Burde selvsagt ha lest Instruksjonsboken bedre . Men veldig lett å få fortalt Kunnskap fra mange kunnskapsrike MB eiere her på forumet  :D

Mvh

Ove

Posted

Er ikke lys i den bryteren. Lyser kun når du tar på tåkelysa. Da lyser det et grønt/rødt lys alt etter hvilke tåkelys du aktiviserer (foran/bak).

Hoved batteriet sitter i bagasjerommet. Sitter også et lite et oppi motorrommet på høyre siden :P

Posted

Takker for svaret,tok meg en runde på bilen og fant ut at det sitter et stort batteri i hjulbrønn i bagasjerommet. Hvor lenge holder "normalt"disse batteriene ,i MB fant jeg et merke at det sto juli 2007.Har og funnet ut hvordan man sjekker volt fra youtube på infoskjerm. Lader 14,1-14,2 volt under kjøring. Hvis jeg ønsker å sette batteriet på ekstra  lading nå før vinteren trer inn er det mulige tilkoblinger i motorrom eller må det kobles i bak ved batteriet  :D

Mvh Ove

Posted

Litt lav ladespenning, men det er en W211 greie så det behøver ikke være noe galt, men ekstra lading anbefales da.

Dersom det er W211 - Sedan du har så er det svjv ingen tilkobling foran. Det må sikkert finnes et sted men ikke noe sted som er beregnet for enkelt tilgang.

Har du S211 - Stasjonsvogn tror jeg det skal være et slikt punkt i nærheten av kupe-filter. Husker ikke helt.

Levetiden er helt avhengig av hvordan batteriet er behandlet og hvor mye det er brukt.

Med slike mellomladinger og en del langturer, ingen utladinger kan det holde i langt over ti år. Du har antagelig også AGM batteri og det skal ihvertfall ikke leve kortere enn konvensjonelle blybatterier.

Nettopp fordi det er AGM, bruk elektronisk lader. AGM tåler hard lading men ikke overlading. Elektroniske ladere håndterer det siste. Små vedlikeholdsladere holder men må typisk stå over natten for å lade batteriet helt opp.

Posted

Takker for raskt svar Beckern. Det er sedan . Har elektronisk selvtenkende lader, så da blir det vedlikeholds-lading. Kan bli rimelig kaldt i innlandet les: Valdres omr. :D

Mvh Ove

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...