Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei:) tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om min andre mercedes, nemmelig en Mercedes Geländewagen 300 STT '85

her er da rett etter jeg kjøpte den, like utenfor oslo :)

20141004_142700_zpsc63e970b.jpg

20141004_142715_zpsc4648591.jpg

så var det en 14 timers kjøretur fra Oslo til Finneidfjord, like utenfor mo i rana. her på matpause på dovrefjell:)

20141005_092606_zpse359297d.jpg

og ved nordlandsporten, har ikke flere bilder på dataen akkurat nå, siden mobilen datt i dass :P

20141005_163917_zps25db8e2e.jpg

Posted

bare frontruta som ikke er sota:) men har et problem nå, diffen eller stikkaksling er gåent, men vet ikke hvilken av delene. når jeg skal rygge, så kommer det noen skikkelige smell fra venstre bakhjul(usikker på om det er det samme på høyre) nesten som at diffsperren står på, samme når jeg legger helt over og kjører i runding. mye metall og plastspon inne i diffhuset

Posted

Ta av sperresylinderen på bakakselen og se hva som skjer der. Siden det er metallspon i oljenhøres det uansett ut som det er noe galt på ferde, men diffsperren er en enkel klokobling på den ene siden. Plastbitene er enten fra den klokoblingens føringshylse eller fra noen tynne skiver som ligger mellom de små tannhjulene i diffen. Høres nesten ut som diffsperren er "halvveis inne" slik at koblingen smetter over, men det skal mye til at dette skjer..

Posted

Kul sak du har der  :D

jo tusen takk:) når den er fiksa og i orden igjen,(et hjullager og problem med diffen) så tenker jeg at jeg skal prøve og finne noen porchefelger til den :)

Posted

hvor sitter sperresylinderen? spør sikkert dumt nå

Hvis du går bak bilen din, ser under på akslingen, så ser du en sylinder litt til venstre for midten av bakakslingen:)

Har masse bilder liggende på en mobil som startnappen ikke fungerer:(

Posted

124-seter? De er dessverre alt for brede til å passe i en G. De fleste seter som passer i G er fra små biler, da G'en i seg selv er ganske smal og har en bred midtkonsoll blir setene forholdsvis smale.

Posted

124-seter? De er dessverre alt for brede til å passe i en G. De fleste seter som passer i G er fra små biler, da G'en i seg selv er ganske smal og har en bred midtkonsoll blir setene forholdsvis smale.

yepp! er fra 124:) men da passer sikkert recarosetene fra golf 3 inn med litt modifikasjoner:)

Posted

har da fått ut stikkakslingene, og heldigvis var de hele og fine:)

111_2667_zps44b0cf28.jpg

så er det bare og få ut differensialen :)

111_2668_zps34c757a8.jpg

111_2669_zps47521c58.jpg

og litt interiørbilder, for de som skulle være interissert i det :)

111_2670_zps122d986a.jpg

og fått i et w124 ratt:)

111_2671_zps28be56c4.jpg

Posted

Auda! Der har noe gått galt ja..

Har en differensial liggende et sted (tror jeg), men uten pinjong, så man får en liten jobb med shimsing og måling av klaringer og lignende  om man skal ha den inn. Den er ihvertfall hel og intakt. :)

• 4 weeks later...
  • 1 month later...