MacGyver93 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 hei:) tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om min andre mercedes, nemmelig en Mercedes Geländewagen 300 STT '85 her er da rett etter jeg kjøpte den, like utenfor oslo så var det en 14 timers kjøretur fra Oslo til Finneidfjord, like utenfor mo i rana. her på matpause på dovrefjell:) og ved nordlandsporten, har ikke flere bilder på dataen akkurat nå, siden mobilen datt i dass Quote
Jonas94 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Liker Sot rutene å la den se ut som en ambasade bil:D Quote
MacGyver93 Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 bare frontruta som ikke er sota:) men har et problem nå, diffen eller stikkaksling er gåent, men vet ikke hvilken av delene. når jeg skal rygge, så kommer det noen skikkelige smell fra venstre bakhjul(usikker på om det er det samme på høyre) nesten som at diffsperren står på, samme når jeg legger helt over og kjører i runding. mye metall og plastspon inne i diffhuset Quote
E_S Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Ta av sperresylinderen på bakakselen og se hva som skjer der. Siden det er metallspon i oljenhøres det uansett ut som det er noe galt på ferde, men diffsperren er en enkel klokobling på den ene siden. Plastbitene er enten fra den klokoblingens føringshylse eller fra noen tynne skiver som ligger mellom de små tannhjulene i diffen. Høres nesten ut som diffsperren er "halvveis inne" slik at koblingen smetter over, men det skal mye til at dette skjer.. Quote
MacGyver93 Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 hvor sitter sperresylinderen? spør sikkert dumt nå Quote
MacGyver93 Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Kul sak du har der jo tusen takk:) når den er fiksa og i orden igjen,(et hjullager og problem med diffen) så tenker jeg at jeg skal prøve og finne noen porchefelger til den Quote
Jonas94 Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 hvor sitter sperresylinderen? spør sikkert dumt nå Hvis du går bak bilen din, ser under på akslingen, så ser du en sylinder litt til venstre for midten av bakakslingen:) Har masse bilder liggende på en mobil som startnappen ikke fungerer:( Quote
MacGyver93 Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 ja, har sett den:) fant ut at plastikken kommer ut der hvor planethjulene er(tror jeg) du må bare pøse på med bilder i denne tråden hvist du/dere vil det:) Quote
MacGyver93 Posted October 30, 2014 Author Posted October 30, 2014 fikk tak i et gratis sportline interiør for en stund siden, og lurer på om noen av dere vet om det må mye modifikasjon til for at de skal passe i w460'en? Quote
E_S Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 124-seter? De er dessverre alt for brede til å passe i en G. De fleste seter som passer i G er fra små biler, da G'en i seg selv er ganske smal og har en bred midtkonsoll blir setene forholdsvis smale. Quote
Christoffer Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Denne så kjent ut! Kjøpt den i Lørenskog? Quote
MacGyver93 Posted November 1, 2014 Author Posted November 1, 2014 124-seter? De er dessverre alt for brede til å passe i en G. De fleste seter som passer i G er fra små biler, da G'en i seg selv er ganske smal og har en bred midtkonsoll blir setene forholdsvis smale. yepp! er fra 124:) men da passer sikkert recarosetene fra golf 3 inn med litt modifikasjoner:) Quote
MacGyver93 Posted November 1, 2014 Author Posted November 1, 2014 Denne så kjent ut! Kjøpt den i Lørenskog? det er jeg usikker på, siden jeg ikke er så kjent i og rundt oslo, men kjøpte den i utkanten av oslo Quote
MacGyver93 Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 har da fått ut stikkakslingene, og heldigvis var de hele og fine:) så er det bare og få ut differensialen og litt interiørbilder, for de som skulle være interissert i det og fått i et w124 ratt:) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Du ligger veldig etter i tid på det kamera ditt Quote
MacGyver93 Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 haha, ja.. etpar år er så dårlig batteri, så har ikke tid og endre dato før batteriene dør ut haha Quote
MacGyver93 Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 ja, det ble litt rot inni der Quote
E_S Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Auda! Der har noe gått galt ja.. Har en differensial liggende et sted (tror jeg), men uten pinjong, så man får en liten jobb med shimsing og måling av klaringer og lignende om man skal ha den inn. Den er ihvertfall hel og intakt. Quote
MacGyver93 Posted November 8, 2014 Author Posted November 8, 2014 har nå fått tak i ny innmat til differensialen Quote
MacGyver93 Posted November 30, 2014 Author Posted November 30, 2014 bilen funker plettfritt, og jeg har nå montert recarosete:)bilde kommer Quote
Deltaone Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Nye prosjekter på gang! Fine vinterbiler det der, men kanskje ikke på sommerdekk: http://www.tb.no/Testtur_med_Vestfolds_dyreste_varebil-5-76-10254.html Quote
Recommended Posts