Jonas94 Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 HEr er film som beskriver problemet veldig godt.. Kjører, gir gass, slipper opp gassen så kommer EPC lampa opp og null motorkraft.. HAr bestilt feilkodeleser som jeg venter på. Men magefølelsen min sier at den må være muligens gassvaier sensoren. for så fort jeg slipper gassen om jeg litt i 3500o/min eller 1500O/min på 60km/t + så kommer EPC varsellampa frem. Har den først kommet frem en gang på turen, så er den hyppig på å komme frem flere ganger på turen. Søkte å fant en tråd her ifra, men egentlig motsatt problem. http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=42403.0 Noen som støtter forslaget om gassvaier sensor evt andre gode forslag med begrunnelse:)?
Espen K Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Hvilken type og modell er det snakk om? Hva slags feilkodeleser har du bestilt til den? Jeg ville tatt en diagnose for å se hvilke feilkoder den lagrer før en begynner å bytte deler på måfå.
Jonas94 Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Mercedes w202 220d 1998 OM604 motor Kjøpte den her Og denne overgangen
Jonas94 Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Skulle få feilkodeleseren igår. Desverre kom den ikke, og tok å reiste hjem en tur til helga(27mil en vei). Gikk fint, rundt 10 ganger den gikk i nød. Skulle på byen, i steinkejr idag, skulle hjem så gikk den i nød, og jeg fortet meg å skru av/på, men denne gangen hjalp det ikke. Lot den gå på nød til nærmeste parkeringsplass for å undersøke. Fant ikke ut noe, så i rusjtrafikken, måtte jeg planlegge kjøreruten for å unngå mest mulig trafikk. Kom hjem også stoppet/startet den for å se om den gikk ut av å starte i nødmodus. Det som funket var omsider etter noen forsøk å ruse den på sperra.. og la den forsiktig gå ned. Oset svartrøyk ut av bilen på turtall, men gikk fint etterpå. Senere ikveld kjørte jeg ned til byen, skulle dra videre der ifra så gikk den i nød. Samme prakket med å stoppe å starte, fikk ruset den skikkelig så fikk jeg kjørt den problemfritt i 2mil, da kom det tilbake. Skulle svinge av E6en, så ble jeg stående mitt i veien(stoppet), får jeg omsider fikk den helt av vegen. stoppet/startet den, og fikk ruset den så ble den grei å kjøre videre de siste 2milene. Det jeg merker når den går i nød er enorm blårøyk, men ikke noe røyk å se når den går vanlig. Osen svartrøyk når jeg fikk den ut av nød. Kan det være noe EGR som er sotet igjen? er veldig mye småkjøring på denne bilen. Luftmengdemåler, hva slags symptom før bilen da? Skal søke litt rundt på nettet nå, men takker for svar jeg kan få. Helst raske svar, så jeg får ordnet evt deler imorgen:)
Jonas94 Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Denne lager lyd en stund etter at bilen har stanset. noen minutter. Den er til spjeldet på EGR ser jeg, men hva som styrer den? vakuum? å hvorfor dirrer/lager den lyd etter at bilen er stanset?
Jonas94 Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Bilen går i nød, og jeg har full gass.
Jonas94 Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Bilen lever sitt eget liv gitt. Fikk kjørt bilen på verksted for å lese ut feilkoder idag. 21 feilkoder. Skrev de ned før vi slettet de, og startet så kom en opp med en gang, den andre kom litt etterpå når den hadde gått litt P0110 P1227 - distributor shaft position sensor
iNDiANER Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 Jeg hadde en C220 Diesel med samme problemet. Gikk i nødmodus og laget samme lyd som i filmen din, spesielt hvis det var kaldt ute. Dieselsystemet var blitt påkostet 16 000 med full overhaling av pumpe før jeg kjøpte den, men jeg fant aldri ut av hva feilen skyldtes...
Jonas94 Posted November 16, 2014 Author Posted November 16, 2014 Kjørt 16mil med den i nød idag. Nød kommer nesten med en gang jeg starter den nå. finnes ikke noe krefter, men i 4. eller 5. giret, iallefal rundt 60km/t så kommer den eklelyden fra dieselpumpa, å nå leverer den nok for mye. for vanvittig til svartrøyk^^ bilene bak meg bare bytter lys for å se om de ser noe, og havner langt bak. Røykla en bratt tunnel på rundt 100m idag, den klarte ikke å gå fortere enn rundt 60km/t å det er da den leverer alt for mye diesel. Må innrømme at det er litt artig og (A) Fikk høre at det er en ventil i dieselpumpa som tulle. Men må prøve å få byttet tempføler på innsuget å se hvordan den blir da:)
Marevan Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 Sjekket om filteret i tanken er tett? Dieselpumpen kan dra inn luft om det blir undertrykk pga tett filter.
Jonas94 Posted November 16, 2014 Author Posted November 16, 2014 Har byttet dieselfilter. Er det flere filter? hvor?
Beckern Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 Høres ut som du bør parkere. Det er ikke artig for de bak når du røyklegger slik. Tunellbeksrivelsen din fikk meg med en gang til å huske hun som først ble dømt og denere frifunnet for drap av sin bestevenninde fordi hun koliderte med en lastebil som lå i 30 km/t og oste noe forferdelig.
Marevan Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 På 124 er det vel et grovfilter i tanken. Kan være noe sånt på 202 også?
Jonas94 Posted November 17, 2014 Author Posted November 17, 2014 Akselerasjon på E6 om søndagen. Skal se nærmer i morgen på prosedyre for å ta ut pumpa osv Kjedelig å måtte stoppe opp helt i byen fordi bilen før å startsperra slår inn. Motor dør, stop helt, parkgir, start, kjør.
Jonas94 Posted December 2, 2014 Author Posted December 2, 2014 Trodde jeg hadde funnet feilkilden ut ifra feilkoden. IAT sensor, som ikke satt skikkelig. benktesta føleren og den fungerer. Var fin å kjøre etterpå, men så kom det tilbake. Kan den "huske" på tidligere feiler og plutselig slå den fram?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now