RuneT Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Har en GL 2007 med bla utstyrskode 228. I dagens pris/utstyrsliste til BOS er det denne teksten: 228 Webasto motorvarmer. Inkluderer parkeringsvarmer med fjernkontroll Betyr det at min har fjernkontroll men at tidligere eiere har rota den vekk, eller betyr det at kode 228 tidligere var uten fjernkontroll men at 228 nå i nyere tid er samme koden utvidet med fjernkontroll? Bilen har dette nr WDC1648221A177194 Det jeg egentlig lurer på er om jeg bare kan kjøpe ny fjernkontroll eller om jeg i tillegg må kjøpe en sender/mottaker-unit i bilen hvis den ikke har dette... Bilen mangler bare en nøkkel, og jeg antar/håper at det kanskje hang en fjernkontroll på den. Forrige eier er flytta til England og svarer ikke på telf...
Sven Håkon Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Fjernkontroll følger med ja. Det er en smal sak å kode inn ny fjernkontroll, men det koster selvsagt mer enn å finne den originale
RuneT Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Takk Sven Håkon Da leter jeg litt til i England. Tror vedkommende er høyt på strå i DNO, og de svarer vel ikke oss vanlig dødelige
Toalmar Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 På min S204 så er det kode 228 Webasto (Auxiliary Heater) Min bilen har også kode B24 fjernkontroll for Webasto (Remote control for Auxiliary Heater) Din bil har også kode 228, men jeg ser ingen kode B24 på den. Nå vet jeg ikke sikkert om det er likt på alle typer Mercedes.
svekro Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Jeg sjekket chassis nummeret ditt, og den har kode B24, så fjernkontroll var med fra fabrikk.
RuneT Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Jeg sjekket chassis nummeret ditt, og den har kode B24, så fjernkontroll var med fra fabrikk. Da nærmer det seg noe her Er det en Webasto T100 eller en eldre av T90 eller 91 elns? Fjernstyringen koster ikke all verden på ebay ser jeg... Kan jo hende det er på finn.no også.
Toalmar Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Jeg sjekket chassis nummeret ditt, og den har kode B24, så fjernkontroll var med fra fabrikk. Beklager hvis jeg har gitt feil informasjon, men på siden jeg har sjekket er det ikke noe kode B24.
RuneT Posted October 29, 2014 Author Posted October 29, 2014 Jeg sjekket chassis nummeret ditt, og den har kode B24, så fjernkontroll var med fra fabrikk. Beklager hvis jeg har gitt feil informasjon, men på siden jeg har sjekket er det ikke noe kode B24. Du har ikke kommet med feilinfo. Du tok jo dine forbehold om at det ikke er sikkert det er likt på alle typer MB Min GL er en 2007, og jeg har en mistanke om at det både kan finnes Webasto T91 og T100, men jeg forstår det også slik at fjernstyring til T100 virker på T91, men at man selvsagt ikke får funksjoner som finnes på T100 om jeg har en T91. Så regner med jeg kan velge å kjøpe fjernkontroll til enten T100 eller T91? T100 ser faktisk ut til å være billigere...
Josruu Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Kjøper du på ebay.de så får du fjernkontroll til under 1000 lappen.
RuneT Posted January 10, 2015 Author Posted January 10, 2015 Ting tar tid, men nå er i alle fall fjernstyringa telestart T100 ankommet. 700 kr inkludert alt fra ebay. Brukt visst, men ser ut som ny. Skal pare den med bilen nå og fant denne: Telestart-Sender anlernen: 1. Batterie in das Batteriefach des Senders einlegen 2. Sicherung 1A (schwarz) aus dem Heizgeräte-Sicherungshalter entfernen (Spannungsunterbrechung) 3. Mindestens 5 Sekunden warten 4. Sicherung in Heizgeräte-Sicherungshalter einsetzen und innerhalb von 5 Sekunden die OFF-Taste am Sender für mindestens 1 Sekunde betätigen 5. Anlernen beendet Noen som vet om dette er rett? Skal teste i morgen, men greit å vite om tenning skal være på når man synkroniserer osv...
Toalmar Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Dette står i hvertfall i manualen Programmering av Telestartsenderen for Thermo Top E / C / P / V 1. Sett batteriet inn i batterirommet på senderen. Grunnfunksjoner 2. Fjern sikring 1A (svart) fra varmeapparat-sikringsholderen (strømmen brytes). NO 3.Ventminst5sekunder. 4. Sett sikringen inn i sikringsholderen til varmeapparatet igjen og trykk innen 5 sekunder OFF-tasten på senderen i minst 1 sekund. 5. Programmeringen er avsluttet. Programmering av en andre, tredje eller fjerde håndsender gjøres på samme måte.
RuneT Posted January 19, 2015 Author Posted January 19, 2015 Sitter denne sikringen A1 i bilens vanlige "sikringsskap" eller sitter den på selve brenneren?
Guest 1042 Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 På MB kan ny fjernkontroll programmeres fra Star-diagnosen. Har de dette hos den lokale Pysjå-forhandleren i Eid?
RuneT Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 På MB kan ny fjernkontroll programmeres fra Star-diagnosen. Har de dette hos den lokale Pysjå-forhandleren i Eid? Ja, det har dem. Er vel å gi opp å gå dit Men blir nok til det... Har nå sjekket alle sikringer, og bare nr 121 og nr 22 går på webastoen. Ikke nevnt noen A1, så jeg regner med den står på selve brenneren. Da må jeg under bilen... Frister ikke nå... Rune
RuneT Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 Thanks T-boy Dette kan være løsningen ja Sjekkes i morgen!
RuneT Posted January 25, 2015 Author Posted January 25, 2015 Nei, ingen sikring der eller annet som ligner. Ledningen som skal gå dit er heller ikke der. Enten så ligger den et annet sted når det er montert fra fabrikk, eller så har jeg rett og slett ikke dette som utstyr på min... Blir nok sjekk hos BOS neste.
Guest 1042 Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Hender det er forskjeller i ledningsnett på fabrikksmontert webasto og ettermontert webasto.
RuneT Posted January 26, 2015 Author Posted January 26, 2015 Det lysner. Fikk tilsendt en oppskrift. Tester den i morgen og legger ut her hvis det blir suksess. Er visst ulikt på biler med keyless og uten. Jeg har keyless på min.
RuneT Posted January 27, 2015 Author Posted January 27, 2015 Helvete... Oppskriften jeg fikk er nok riktig, men jeg gamblet på at jeg kunne bruke T100 fjernstyring (leste på nett at det skulle gå) i stedet for T90, og det kan jeg nok ikke... Oppskriften er uansett: Tenning av. Legg nøkkel utenfor rekkevidde. Hold inne webastoknappen i midtkonsollen (den med brennersymbol på) til lampen i knappen lyser rødt og til den går over i blinkende rødt til den slukner. Slipp knappen. Hold så inne off-knappen på fjernkontrollen til dioden på fjernkontrollen lyser rødt og slukner. Slipp off.knappen og trykk in on-knappen til det lyser grønt i dioden og til den slukker. Slipp on-knappen. Den er nå paret. T100 har ikke diodelys og ville ikke pares selv om jeg prøvde det med on og off-knappene. Må skaffe meg en T90-kontroll tydeligvis.
RuneT Posted January 7, 2016 Author Posted January 7, 2016 Hehe... Går ikke akkurat fort her. Har fått tak i rette fjernstyringa som heter T90, men det gikk ikke da heller. Jeg tror bilen min aldri har hatt fjernstyring, så den mangler nok antenne/signalmodul som skal kommunisere med fjernstyringa. BOS skulle sjekke det da jeg var der nå i desember for å bytte ventildisk i automatkassa, men det blei aldri tid til det. Regner å be om ny time nå i januar. Greit å få det i orden før vinter nr 2 er over også. Er 10 blå her nå
Toalmar Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Greit å få det i orden før vinter nr 2 er over også. Er 10 blå her nå Er vel bare fjernstyringen som ikke virker, eller er det hele Webastoen?
RuneT Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 Greit å få det i orden før vinter nr 2 er over også. Er 10 blå her nå Er vel bare fjernstyringen som ikke virker, eller er det hele Webastoen? Webastoen virker som den skal (for eksempel fra knappen i midtkonsollen eller ved tidsstyring i menyen), men klarer ikke å pare den med T90. Batteri i T90 er nytt.
bige Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 står det ikke noe om og ta ut en sikring og noe i innstrukjonen .......
Toalmar Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Webastoen virker som den skal (for eksempel fra knappen i midtkonsollen eller ved tidsstyring i menyen) Da vil du ikke fryse i hjel i hvert fall
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now