Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt problemer med at bilen har gått i nødmodus ved kjøring omkring 90 km/t. Gikk ikke i nødmodus under 80 km/t. Ved aktiv kjøing hvor jeg varierte trykket på pedalen gikk den heller ikke i nødmodus, tåler også å kjøres det den er god for uten at den går i nød. Jeg koblet fra ledningene til EGR ventilen og da var alt i orden, ingen nødmodus. Merket meg at like etter (tilfeldig?) begynte motorlampen å lyse hvis jeg tråkket pedalen i bånn, og slukket straks jeg slapp opp trykket.

Etterhvert har jeg satt inn ny EGR og den går ikke lenger i nød omkring 90 km/t som tidligere, men nå fungerer ikke kickdowm og motorlampa lyser sålenge pedalen er i bånn, skjer nå hele tiden, mens tidligere bare av og til. Motoren tåler fortsatt å kjøres hardt uten at noe skjer, men altså ikke å trå pedalen i bånn. Jeg fikk et tips om at det kan være falskluft i diselen fra microsprekker i slanger/rør. Noen som kjenner igjen symptomene og har andre  forslag til hva dette kan skyldes?

Bilen er en 211, E220CDI, 2002 med 400000 på telleren.

Posted

må nok inn med diagnose å lese av aktuelle data når det skjer.

Når det er sagt så kan kickdown funke mens motorlampe lyser, det kommer an på hva som er årsaken til motorlampa...

Posted

Mulig det kom dårlig frem i første innlegg, men motorlampen lyser kun i de korte sekundene gasspedalen er i bånn og slukker straks jeg letter på pedalen. Bilen går ikke i nød og det kommer ikke opp feilmeldinger.

Posted

feilmeldingene som er av interesse kommer ikke i displayet. må inn med diagnose. helst star. hvor i landet bor du?

Det at motorlampa lyser mens du gir gass kan komme av så mangt, med live data vil du se liste over hvilke verdier div sensorer har og hva de skal ha. I tillegg vil bilen ha lagret feilkoder i motorstyringselektronikken så lenge motorlampa har lyst.

Posted

Takker for svar. Jeg bor i Tromsø og kjenner ingen med Star her, så det blir vel teknisk bureau igjen da. Tror nok og det er smartest å få lest av feilkoder. Skal ha av innnsug og bytte dette så det får vente til det er klart.

Posted

Takker for svar. Jeg bor i Tromsø og kjenner ingen med Star her, så det blir vel teknisk bureau igjen da. Tror nok og det er smartest å få lest av feilkoder. Skal ha av innnsug og bytte dette så det får vente til det er klart.

Men hva er med vanlig feilkodeleser? Kjenner par gutter som har det, også jeg skal få en programm om 1 uke.

Jeg bor også i Tromsø.

• 9 months later...
Guest alexanderst
Posted

En kamerat som vurdere en W211, hadde dette fenometet med at motorlampa lyste når pedalen var i bånn ved kickdown. Noen som har funnet ut årsak til samme problem? Jeg ba selger levere inn bilen på diagnose før vi bestemmer oss..

Posted

Fått tatt diagnose og konstatert feil på konverter og ventilhus, har kjøpt byttekasse som skal skiftes om 14 dager. Håper dette løser problemet. Har forøvrig byttet innsuget uten at det hjalp på dette problemet.

• 8 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

Byttet girkasse og nesten alle problemer  løst. Kick down fungerer, og ingen motorlampe lyser. Byttet etter dette turbo og har siden ikke vært plaget med nødmodus.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...