Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Når jeg kjøpte min 211 brukt fra en forhandler. Så sa han at det skulle være originalt hengerfeste på den. men det synes jeg virker litt rart. For ryggesensoren slår seg ikke av. Ikke virker pærevarslingen. Er dette noe som kan programeres? Eller sitter det heller et uorginalt feste på den?

Posted

Originalt hengerfeste på 211 er vel bare levert som innfellbart med spak skjult i reservehjulsbrønnen for utløser av låsepinnen. Om hengerfestet ikke er av den typen, så er det en god indikasjon på at det er uoriginalt.

Posted

Oki. Da er det nok ikke originalt. Og da får man heller ikke pærevarslingen og at ryggesensoren slår seg av?

Det er nok veldig avhengig av løsningen som er brukt på det spesifikke hengerfestet. Originalt har den ene egen kontrollboks til hengerfestet samt flere tilkoblinger til bakre sam.

Vet andre leverandører har noe liknende så umulig er det ikke.

Posted

ryggesensorer har aldri slått seg av på min heller. må gjøre det manuellt. Jeg har originalt. Om det er originalt eller ei ser du jo på selve kroken, det er jo stjerne på den, og som eivind sier innsvingbart med utløser i reservehjulsbrønn

Posted

Må også sies at min har heller aldri slått av ryggesensor selv om den har originalt hengerfeste. Pærevarsler funker som bare det da. :)

Posted

Originalopplegget fungerer med overgang også.

Posted

Var ute og sjekket nå. Var nok ikke noe mb feste nei. Ikke så rart det ikke virker da :-)

Jeg har et ettermontert Westfalia hengerfeste med avtagbar krok, og det fungerer utmerket og ingen feilmeldinger.  Hvis det er lysfeil på hengeren kommer det opp i displayet, men forsvinner etter kort tid når hengeren er kobla fra.

Parksensorene piper i hytt og pine uansett så denne Parktronic'en er stort sett avslått. Minner om at du har 211, så elektriske feil er hverdagskost.  Teksten "Malfunction" i displayet burde vært endra til "Male function" det hadde vel madammen likt bedre :laughing6: :laughing6: :laughing6:

-a-

Posted

Har ettermontert westfalia på min 08 S211.

Der fungerar både pære varsling og utkobling av parksensor.

Eg har koda det inn som org krok i bilens hjerne

Det fungerte (pærevarsling) før det vart koda inn.

Posted

Hmmm... Slik koding må man på  et mb verksted da eller? Hadde jo vært artig og fått til... Men når det er sakt. Så virker ikke pærevarslingen helt på min 07 w211. Når hovedlyset fremme går. Så sier den ikke ifra hehe

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...