Jump to content

Dørlås virker ikke!

Guest sub_sonic

Recommended Posts

Guest sub_sonic

Hallo... har et lite problem...

Dør låsen min på vensre side virker ikke lengere...

Etter vinteren har den bare blitt værre å værre uansett om jeg har prøvd å smørt den.

Nå her om dagen, når jeg skulle ut i bilen fikk jeg nesten ikke inn nøkkelen, og jeg fikk ikke vridd om...

Noen som har en aning på hva det kan være og hvordan jeg kan få fiksa det?

Dette er en w124

Guest Tom Bringsvor

Dørlåser skal normalt ikke smøres, men man kan rense dem med white sprit, for å få vekk dritten (må taes ut), du har trolig en utslitt nøkkel eller for mye dritt inne i låsen, spesielt om man smører.

Ok...

er det mye jobb å ta ut hele låsen eller?

noe jeg må være obs på?

Kommer ann på. Å ta ut den ytterste saken er fort gjort. Dette er den du trer nøkkelen inn i. Åpne døra, og skru ut en liten umbraco rett i bakkant av låsen. Da kan du dra den rett ut. Det kjappeste du gjør, er å bare bytte om disse to, forutsatt at det er den som er problemet. Hvis selve dørlåsen er treg, må du av med innertrekk og slikt.

Jeg mener det var en liten bildeserie på hvordan man demonterer dørtrekket på 124 på mercefreaken, men jeg kunne ikke finne den i farta.

Guest ODDATLE

Jeg mener det var en liten bildeserie på hvordan man demonterer dørtrekket på 124 på mercefreaken' date=' men jeg kunne ikke finne den i farta.[/quote']

Har denne liggende som word-dokument, sender den gjerne videre til de som vil ha den :arrow:

Guest sub_sonic

Har hatt av dørtrekket før, så det er nåkk ingen problem.... men ellers takk ;)

Skjønner faen ikke hvordan jeg skal få ut den låsen... skrudd ut den skruen, hele låsen blir løs.. men får den ikke ut på noen måte... prøvd å lirke med nøkkel inni låsen å alt!

Nei... på tide med ny bil :oops:

Guest Sondre B. Bjelland

Prøv med ny nøkkel først. Hadde samme problemet, men når jeg filte opp noen nye nøkler som ekstrasett, fungerte låsene som bare det med de nye nøklene.

Guest 300TDT
Skjønner faen ikke hvordan jeg skal få ut den låsen... skrudd ut den skruen' date=' hele låsen blir løs.. men får den ikke ut på noen måte... prøvd å lirke med nøkkel inni låsen å alt![/quote']Ingen her som har fortalt deg at du må sette inn nøkkelen, deretter vri den 60 grader til høyre før du kan ta ut låsen?

Så drar du delen nøkkelen står i litt bakover og UT.

- kan ikke reise bort et par dager uten at ting sklir helt ut. :wink:

Guest sub_sonic

hmm... prøvde med en nyslipt nøkkel i går, men virka like dårlig... får ikke vridd den noen veier...

Hva skal jeg gjøre?