Arnfinn Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 230en min lekker ganske mye olje. Er en ca 10 cm stor flekk hver gang jeg parkerer noen timer. Jeg har bytta toppdeksel pakningen uten at dette hjalp. Vurderer nå og bytte topppakningen. Er det evnt noen andre pakninger som pleier å lekke på disse? Tror det er bak på motoren det skjer. Fremre del ser grei ut. Er en 91 230E. Quote
Tor Anton Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 ofte at reg.kjedestrammeren lekker. Som regel nok å trekke den igjen Quote
Johnny Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Hadde en gang på 190en at pakningen på oljefilteret lakk, sjekk denne siden du snakket om bak på motoren Quote
Arnfinn Posted October 25, 2014 Author Posted October 25, 2014 mener jeg har bytta olje filteret en gang uten at det hjalp men skal ta en sjekk. er vell en pakning til filterholderen goså som kan lekke. Quote
Arnfinn Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Hadde bilen oppe i dag og mener det nok er topppakning. Er tørr på venstre side og på hele toppen, men på høyre side fra toppen og ned er det bløtt. Quote
Beckern Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Hadde bilen oppe i dag og mener det nok er topppakning. Er tørr på venstre side og på hele toppen, men på høyre side fra toppen og ned er det bløtt. Topppakning eller toppdeksel-pakning? Er vel ganske sjelden det er noen stor lekkasje fra topppakning? Ikke at jeg har noe peiling, bare trodde at olje var omtrent det enkleste den pakningen skal håndtere. Quote
Arnfinn Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 toppen er helt tørr så tenkte på topppakning, har bytta deksel pakningen allerede. Quote
Tor Anton Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 "tørr på venstre side", venstre da du sitter inne i bilen/innsugssiden? isåfall bør du se på reg.kjedestrammeren som jeg nevnte. Er det topp-pakningen bør du ha andre feil å Quote
Arnfinn Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Under innsuget er det tørt. Under eksos er det bløtt. Kjedestrammeren er på eksossiden? Quote
Tor Anton Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 ja, den sitter oppunder toppen i framkant, innenfor dynamoen. Quote
Recommended Posts