lassemann Posted October 23, 2014 Posted October 23, 2014 Hei! Driver en omfattende utskifting av opprusta rør bak på min gamle 220TE. Har tatt ut den gamle og defekte nivåreguleringen og en ny overhalt skal inn. Det jeg i første omgang lurer på: Må bakakselen senkes for å få inn de nye trykkrøra fra gasskulene til støtdemperne, eller er det en smart måte å få disse på plass? De gamle måtte deles for å få de ut. Takknemlig for svar. mvh lassemann Quote
T.Vårlid Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Det er litt trangt, men det gikk fint og tre inn nye rør uten å senke subframen da jeg gjorde det på min. Bare pass på å ha tape på endene så du ikke får drit inni røret. Quote
E_S Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Det er egentlig veldig lite jobb å slippe ned bakstillingen om man en garasjejekk eller løftebukk, det gjør også jobben mye enklere med disse rørene samt de små rørene som kommer forfra både til brems og nivåregulering. I tillegg finner man ofte et par flekker overflaterust det er greit å ta hånd om, og man har sjansen til å gå over de fremre festene til bakstillingen som er utsatt for rustskade. Om jeg ikke husker feil er det bare å løsne stabstaget fra bærearmene bak, ABS-sensor, evt. ASD-rør og mellomaksel + løsne de fire boltene, så kan man slippe hele saken ned.. Anbefales når man først skal ta en gjennomgang uansett! Quote
Recommended Posts