Jump to content

S 124 1992 - spm om trykkrørene fra gasskuler til dempere..

Recommended Posts

Posted

Hei!

Driver en omfattende utskifting av opprusta rør bak på min gamle 220TE. Har tatt ut den gamle og defekte nivåreguleringen og en ny overhalt skal inn. Det jeg i første omgang lurer på:

Må bakakselen senkes for å få inn de nye trykkrøra fra gasskulene til støtdemperne, eller er det en smart måte å få disse på plass?

De gamle måtte deles for å få de ut.

Takknemlig for svar.

mvh

lassemann

Posted

Det er egentlig veldig lite jobb å slippe ned bakstillingen om man en garasjejekk eller løftebukk, det gjør også jobben mye enklere med disse rørene samt de små rørene som kommer forfra både til brems og nivåregulering. I tillegg finner man ofte et par flekker overflaterust det er greit å ta hånd om, og man har sjansen til å gå over de fremre festene til bakstillingen som er utsatt for rustskade. Om jeg ikke husker feil er det bare å løsne stabstaget fra bærearmene bak, ABS-sensor, evt. ASD-rør og mellomaksel + løsne de fire boltene, så kan man slippe hele saken ned.. Anbefales når man først skal ta en gjennomgang uansett! :)