Jump to content

Kjøp av "gammel" S210


Tjærand Matre

Recommended Posts

Da har jeg slitt ut min gamle 86-modell S-klasse og går og lurer på en S210.

Smørbrødlista er ganske kort, men den må ha diesel, skinn, AC og gjerne 7-seter.

De bilene som sammenfaller både med det over og budsjettet mitt er drosjekjørt/300 000km ++.

 

Kjøper jeg meg enda en dyr hobby med en sånn bil? Jeg har ikke tenkt å ligge så mye under en evt. ny(ere) bil og skifte ting.

 

Hva er det som ryker på disse bilene etter 300K? Tenker ikke på forstillingsdeler men oljepumper, injection, toppakninger, girkasser og andre dyre ting.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Må si meg helt enig med Olav. E290TDT er en skikkelig arbeidshest. Fattern har en smaragdsort '98 E290TDT Elegance som han er svært godt fornøyd med. Han går med tanker om og selge så si ifra om det er interessant. (Han går og drømmer om 320CDI, hehe...)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen meninger om denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8360847&sid=6aFfWzCii387158&pos=12&tot=15

 

Jeg håper vel helst at noen snakker meg ut av det ;-)

 

"Venstre gulvplate må utbedres da det er noe rust." Høres ut som et risikabelt prosjekt. Regnestykket mitt går ut fra 150 000 kr. i "bilpenger" og det ryker vel noen titusenlapper på rustsveising, bakfjærer, forstillingsdeler og forrige-eier-feil. Så da topper jeg budsjettet etter en helvetes mye drittjobb. SI AT DET STEMMER! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ellers er jo denne til salgs 10 minutter herfra: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8363739&sid=6aFfWzCii387158&pos=4&tot=15

 

OK, jeg er på veeeeldig gyngende grunn... 431 000km... Kanskje vente til jeg har større budsjett... Argh!

 

Bror min har en tilsvarende bil som nærmer seg 400'km. Når han kjøpte den så var begge trykkrørene bak byttet, alt av foringer i bakstilling og noe i forstilling. Han har akkurat måttet bytte dynamo (ca 5000kr), og nå en luftmassemåleren (underkant av en tusing). Jeg ville ihvertfall sjekket ut hva som er kostet på den (det står jo mye påkostet...) Er motor og drivverk jevnlig vedlikeholdt ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den. Selv har jeg jo akkurat kjøpt en S211 med 289' på klokka, og satser på dette ikke går den veien høna sparker :lol: Jer er av den oppfatning av at tiden tærer mye mer på en mercedes enn km...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...