Tjærand Matre Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Da har jeg slitt ut min gamle 86-modell S-klasse og går og lurer på en S210. Smørbrødlista er ganske kort, men den må ha diesel, skinn, AC og gjerne 7-seter. De bilene som sammenfaller både med det over og budsjettet mitt er drosjekjørt/300 000km ++. Kjøper jeg meg enda en dyr hobby med en sånn bil? Jeg har ikke tenkt å ligge så mye under en evt. ny(ere) bil og skifte ting. Hva er det som ryker på disse bilene etter 300K? Tenker ikke på forstillingsdeler men oljepumper, injection, toppakninger, girkasser og andre dyre ting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Mohn Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tjærand, min bil er jo til salgs Den dekker jo nesten alle smørbrøene Spesjal prais får ju! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Gå for en 290. Stabil motor som går langt, og som kan skrus på av andre enn spesialister. f. eks denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8263511&sid=8aN_KSINP446327&pos=7&tot=32 eller denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7961424&sid=8aN_KSINP446327&pos=6&tot=32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Må si meg helt enig med Olav. E290TDT er en skikkelig arbeidshest. Fattern har en smaragdsort '98 E290TDT Elegance som han er svært godt fornøyd med. Han går med tanker om og selge så si ifra om det er interessant. (Han går og drømmer om 320CDI, hehe...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Noen som har noen meninger om denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8360847&sid=6aFfWzCii387158&pos=12&tot=15 Jeg håper vel helst at noen snakker meg ut av det "Venstre gulvplate må utbedres da det er noe rust." Høres ut som et risikabelt prosjekt. Regnestykket mitt går ut fra 150 000 kr. i "bilpenger" og det ryker vel noen titusenlapper på rustsveising, bakfjærer, forstillingsdeler og forrige-eier-feil. Så da topper jeg budsjettet etter en helvetes mye drittjobb. SI AT DET STEMMER! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Ellers er jo denne til salgs 10 minutter herfra: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8363739&sid=6aFfWzCii387158&pos=4&tot=15 OK, jeg er på veeeeldig gyngende grunn... 431 000km... Kanskje vente til jeg har større budsjett... Argh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Ellers er jo denne til salgs 10 minutter herfra: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8363739&sid=6aFfWzCii387158&pos=4&tot=15 OK, jeg er på veeeeldig gyngende grunn... 431 000km... Kanskje vente til jeg har større budsjett... Argh! Bror min har en tilsvarende bil som nærmer seg 400'km. Når han kjøpte den så var begge trykkrørene bak byttet, alt av foringer i bakstilling og noe i forstilling. Han har akkurat måttet bytte dynamo (ca 5000kr), og nå en luftmassemåleren (underkant av en tusing). Jeg ville ihvertfall sjekket ut hva som er kostet på den (det står jo mye påkostet...) Er motor og drivverk jevnlig vedlikeholdt ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den. Selv har jeg jo akkurat kjøpt en S211 med 289' på klokka, og satser på dette ikke går den veien høna sparker Jer er av den oppfatning av at tiden tærer mye mer på en mercedes enn km... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Gå for den 2001-modellen. Fin bil, og km. stand skremmer ikke meg ihvertfall. Spørs jo selvsagt hva du skal bruke den til, men som familiebil med 15-20000 km årlig har du bil lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.