Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!

Har ei ødelagt 5-trinns automat i min 320T 1993 modell, har hatt kassa til Berg i Oslo, men reversen var ikke til å redde.

Jeg har en 300-24TE hjemme her, med 5-trinns automat også, det er 1992 modell. Noen som vet om disse går overens?

Posted

Ikke til å redde?

Kassene er vel like, men det er litt forskjellig momentkurve og max turtall, så det kan bli litt snodig med kassa fra 300-24. Jeg er usikker på hvordan sjaltetidspunktene styres

Posted

Nei, kassa har defekt revers. Og fikk beskjed om at det var nok bedre å bytte kasse.

Selvfølgelig, det med turtallet å sånn hadde ikke jeg tenkt på. Faen å.

Posted

Nei, kassa har defekt revers. Og fikk beskjed om at det var nok bedre å bytte kasse.

Selvfølgelig, det med turtallet å sånn hadde ikke jeg tenkt på. Faen å.

Går ikke å bruke reversen fra donorkassa i originalkassa da?

Posted

tipper kassene er  like, men det ser du fort, konverter er det bare å ta med fra 320 kassen hvis du planlegger å bruke 300-24 kassen, selv om jeg tror disse og er like.

Sjekk bare delenummer på kassene og se om alle koblingene er like, hvis det er forskjeller så tar du med 300-24 kassen til Bergs og så tar de ut reversen og setter denne inn i 320 kassen. :lol:

Posted

Jeg tror også converter er lik. Mulig styringen kan brukes fra originalkassa? Dette er det sikkert noen som kan svare greit på, men greit å ha tenkt gjennom på forhånd. Kjedelig om kassa tror den skal dra ut til 7000 rpm ved kickdown, hvis det er turtallsperre på 6200 eller så.

På min 300 TD Turbo, er det en styringsboks som har med turtall å gjøre. Den styrer tomgangen, turtelleren, og den gir også et signal ut til kickdown. Dette går gjennom kickdownbryteren, og til girkassa. Hvis jeg husker rett, så vil ikke girkassa gire opp så lenge det strøm fra kickdown, men jeg tror det er "boksen" som kutter strømmen ved et visst turtall, ikke selve kassa. Om det er tilsvarende på 320 og 300-24 vet jeg ikke, men disse kassene er ganske like, så jeg ser ikke bort fra at det kan være likt.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...