piscesgutt Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Bil: E 220 CDI Reg: UF11062 Etter at bilen hadde vært på innvendig rens hos et bilvaskefirma, og stått inne natta over for å tørke, så vil ikke girspaken rikke seg til "Park" mens bilen går. Og på kjøreturen hjem gikk den ikke fortere enn 40km/t. Som om den ikke ville gire opp. Kan det ha lurt seg inn noe fuktighet i elektronikken i midtkonsoll fra dampvasken som har kortsluttet noe? Jeg har hørt om lignende problem hos folk som har tømt en hel kopp med kaffe i midtkonsollen, men ikke på grunn av vask. Noen som har vært borti lignende? Et tips jeg skal prøve er å la den stå med batteri frakoplet over natta. Quote
SigurdB Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Har vært borti lignende fenomen på w210. Print plata sitter veldig langt opp på disse bilene og en liten kaffedråpe kan være nok til at den går i limp home modus. Jeg ville ha tatt opp treplata under gir spaken og latt den lufttørke. Evt så bør du ta deg en prat med bilpleie firmaet og bedt de ta regninga for feilen. De har nok tatt litt godt i med damprensemaskina. Quote
piscesgutt Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Takk! Er det forholdsvis enkelt å fjerne den treplata under spaken? Quote
Wicky Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Aldri sett ett vaskefirma ta ansvar for eventuelle skader... Quote
piscesgutt Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Å fjerne treplata var lett. Vaskefirma sier de dekket til midtkonsoll etc. Jeg får tørke litt mer. Får bruke diagnoseverktøy og fjerne alle feilmeldinger....... se hva som skjer da Quote
piscesgutt Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Jeg skal sjekke ikveld at bremselyset lyser når jeg trykker på bremsen.. Quote
piscesgutt Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Kjører diagnoseverktøy og får feilmelding: "Initialization of diagnosis multiplexer failed. Possible causes: Diagnostic system data sectors are incomplete or faulty." Jeg har fått kjørt diagnose før. Noen som har vært borti dette? Er det ny DAS software som må til. Quote
piscesgutt Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Er det noen i Gjøvik/Toten distriktet som kan ta diagnose på bil min? Jeg betaler for trøbbelet Quote
piscesgutt Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 LØST: Som den idiot jeg er, hadde jeg valgt "211" og ikke "210" på type bil, valgte rett type da kjørte DAS som normalt og jeg fikk slettet alle feilmeldinger. Nå går bilen som en kule igjen Setter batteriet på lading over natta for sikkerhets skyld Quote
Asbjørn Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Utrolig bra at det ikke var værre en det Quote
Recommended Posts