Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bil: E 220 CDI

Reg: UF11062

Etter at bilen hadde vært på innvendig rens hos et bilvaskefirma, og stått inne natta over for å tørke, så vil ikke girspaken rikke seg til "Park" mens bilen går. Og på kjøreturen hjem gikk den ikke fortere enn 40km/t. Som om den ikke ville gire opp. Kan det ha lurt seg inn noe fuktighet i elektronikken i midtkonsoll fra dampvasken som har kortsluttet noe? Jeg har hørt om lignende problem hos folk som har tømt en hel kopp med kaffe i midtkonsollen, men ikke på grunn av vask.

Noen som har vært borti lignende?

Et tips jeg skal prøve er å la den stå med batteri frakoplet over natta.

Posted

Har vært borti lignende fenomen på w210. Print plata sitter veldig langt opp på disse bilene og en liten kaffedråpe kan være nok til at den går i limp home modus. Jeg ville ha tatt opp treplata under gir spaken og latt den lufttørke.

Evt så bør du ta deg en prat med bilpleie firmaet og bedt de ta regninga for feilen. De har nok tatt litt godt i med damprensemaskina.

Posted

Å fjerne treplata var lett.

Vaskefirma sier de dekket til midtkonsoll etc.

Jeg får tørke litt mer.

Får bruke diagnoseverktøy og fjerne alle feilmeldinger....... se hva som skjer da

Posted

Kjører diagnoseverktøy og får feilmelding:

"Initialization of diagnosis multiplexer failed. Possible causes: Diagnostic system data sectors are incomplete or faulty."

Jeg har fått kjørt diagnose før. Noen som har vært borti dette? Er det ny DAS software som må til.

Posted

LØST:

Som den idiot jeg er, hadde jeg valgt "211" og ikke "210" på type bil, valgte rett type da kjørte DAS som normalt og jeg fikk slettet alle feilmeldinger. Nå går bilen som en kule igjen

Setter batteriet på lading over natta for sikkerhets skyld