Jonas94 Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Ettersom lærlingetiden kom, så ble 260n for dyr. Ble målt 1,8l/mil to ganger etter jeg startet som lærling. Så etter en billig dieselbil, ville helst ha turbo diesel, men ble en diesel. Valget gikk på en w202 220d til 10tusen. Problemer som er funnet ut så langt: *TPS(pottmeter til gassvaier) er trolig defekt *Trolig defekt fjær venstre fram *Må ha ny vinterdekk *Dårlig høytalere(orginal) Finner nok kanskje mer:p Lurer veldig på en ting. Fylte opp tanken imorges, har kjørt 18mil idag, skulle fylle på tanken, å fikk på maks 4l. Ser det er to tanker, og tankmåleren inne i bilen forandrer seg ikke heller.. Tar den diesel fra venstre tank først, deretter høyre?
Jørgen F.J Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Kondolerer med gammel biln ! ...og grattulerer med ny
Wicky Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 De speil-trekka er vel også en feil? haha w202 er gode biler. Har hatt flere slike selv og blir alltid overrasket over hvor god den bilen egentlig er as...
Jonas94 Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Kondolerer med gammel biln ! ...og grattulerer med ny Jo takk, men må si at 220n har mye bedre kompfort! Vanvittig deilig, og han jeg kjøpte den av jobbet ho mercedes å prøvd mange mercedeser, men sjelden at han har kjent ei så god girkasse. De speil-trekka er vel også en feil? haha w202 er gode biler. Har hatt flere slike selv og blir alltid overrasket over hvor god den bilen egentlig er as... Må skill meg ut, blir svenske flagg neste gang:D Ja, hadde ikke forventet såpass som jeg opplever. Dieselmessig så lurer jeg på om det er noe galt^^ kjørd 25mil å den har brukt 1/8 tank^^ Med 260n, så har tanken vært halv nå..
Jonas94 Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Stakk på værkstedet for å få en liten oversikt over visse ting igår. Stusset på fargen til kjølevæska, tok ut ekspansjonstanken og rengjorde den. Er det "olje i vann"kjøler på denne? Luftfilteret må byttes, tok det ut og kaket det forsikrig mot verktøykassn. Kom ut masse dritt:p Kom en rar lyd venstre foran når man kjørte i humper. Broren fikk prøvekjøre og sa det hørdes ut som ei knekt fjær eller noe med fjæra. Ser ut som den er kappet.. er jo bare 40% som har kontakt med bærebrua Så på høyre side, og der er det 70-80% kontakt. Hva er den "vakumklokka" som har aksling til innsuget? skal den lage lyd noen minutter ettr at bilen har stoppet? Gjør det hos meg iallfal
Wicky Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 oi..den kjølevæska så IKKE bra ut.... men...det skal jo ikke være rød væske på mercedes heller..?
Marevan Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Jeg setter 50kr på toppakningslekkasje. Får håpe jeg må ut med schpenna om noen vedder imot.
Jonas94 Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Nei den gjorde ikke det. Snakket med en på jobben idag, å han mente det kunne være oljeivannkjøler. og det er jo igrunn veldig lite olje, hvis det er olje. Snakket også med ei på en ford/valvo forhandler etter jobb idag, hun fortalte meg at hvis man fylte på to forskjellige farger så ble kjølevæska til grøt og klumpete. Rød væske er jo longlife, kommer vel på samme om det er rød eller blå? edit: kjapt søk på google: Den røde er bedre for motorer med aluminiumstopper, dette fordi den ikke angriper aluminiumen. Denne er silikatfri. Den blå og den grønne er samme type, begge er av etylenglykol. Disse har hyppigere skiftintervall enn den røde, og er ikke så bra med tanke på aluminium. Den røde kan ikke blandes med grønn eller blå, da blir det en graut av hele greia.
Jolarsen Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Jeg setter 50kr på toppakningslekkasje. Får håpe jeg må ut med schpenna om noen vedder imot. tror nok ikke jeg vedder i mot deg på den..
Wicky Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Tror aldri jeg har sett en mercedes med rød kjølevæske før....Trodde det var forbeholdt VAG biler?
Jonas94 Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Tror aldri jeg har sett en mercedes med rød kjølevæske før....Trodde det var forbeholdt VAG biler? Lste at det var anbefalt til bilr med ALU topp, noe mange mercedes har..
Jonas94 Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Bestilt luft, olje og diesel til bilen. Haha, må nevnes at det skal være filter etter hver av de væskene.. Mangler bare å bestille nye vinterdekk og senkesett så er planene med bilen så langt klare, før jeg får feilkodeleseren fra singapor..
Marevan Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Olje i vannet ville jeg funnet ut hvor kom fra før jeg bestilte noe mer fjas og pynt. Det er ikke billig å bytte toppakning om du ikke gjør det selv.
Jonas94 Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Det har ikke kommet mer i ekspansjonstanken. Skal snart bytte olje så ser det evt da om det er noe dritt i oljen. Oljeskifte skjer uansett før senkesett, slapp av:) Toppakningsskifte burde jeg få til selv, men hvordan annet enn å sjekke oljen kan jeg gjøre for å finne ut mere om det er toppakning da? kompresjonstest? Holder fin og jam temperatur på kjøring:)
Jolarsen Posted October 23, 2014 Posted October 23, 2014 Det har ikke kommet mer i ekspansjonstanken. Skal snart bytte olje så ser det evt da om det er noe dritt i oljen. Oljeskifte skjer uansett før senkesett, slapp av:) Toppakningsskifte burde jeg få til selv, men hvordan annet enn å sjekke oljen kan jeg gjøre for å finne ut mere om det er toppakning da? kompresjonstest? Holder fin og jam temperatur på kjøring:) Vet ikke hvordan det er på diesel, men på bensinbiler kan du lyse ned tennplugghullet å se på stemplene om de er hvite/grå.. Er de det, så er det stor sjanse for at kjølevæske lekker inn i sylindrene hvertfall.
Jonas94 Posted October 26, 2014 Author Posted October 26, 2014 Lure på om fjæra frem venstre er rusta fast.. Prøvde den klassiske hev bilen, senk bærearm'a, det gikk ikke. Fant noen hjemmelagde fjærklemmer, og klemte det jeg turte. Sa pang s glapp den ene over, men dere ser på bilde litt hvor mye spenn det er på den, men løsnet F**n ikke. Grunnen til at jeg ville løsne den er at jeg tror den er montert feil veg. Var på ei ferge igår, kejda meg, så leita gjennom nå papir og div. Fant papirer på AC service Samt en knapp jeg lurer på hva skal være til? Fant også masse polsk penger, og denne er bruktimport 2002, så mest trolig vært i polen i 4år før den kom til Norge:)
Tor Olav Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Kjøp/lån deg heller noen fjærklemmer som er til Mercedes-fjærer. Holde på med det du gjør der er idioti i mine øyner, da du fortvekk kan sitte med fjær eller annet i tryne.
FredrikE300D Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Postet noen bilder av slike klemmer du har der, som prøvde seg på en Mercedes fjær en gang. Det ender med at de bøyer seg, og at man verken får skrudd den ene eller andre veien Det kan være en potensiell livsfare ved bruk av feil verktøy på dette
Jonas94 Posted November 3, 2014 Author Posted November 3, 2014 Har flittig sjekket oljenivå på motor og kjølevæske farge og nivå, ikke noe endret. Kommer til å fortsette å sjekke flittig Fått lagt på vinterhjul å vanvittig til risting over 70km/t. helt ekstremt i over 100km/t. Stakk igår å balanserte de, ble mye mer behagelig å kjøre Også montert noen 6,5" i dørene forran, var 4" på sjåførdøra, og 5" på passasjerdøra:S Ble igår litt for my plaga med nødmodus, blir utolmodig på å få feilkodeleseren! Gikk i nød mens jeg kjørte, nøkkel av/på, startet i nød flere ganger før den startet vanlig.
Jonas94 Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 Fylte opp tanken idag, kjørt veldig lik rute som med 260n når den målte 1,8l/mil. 220n målte 0,9l/mil på samme kjørestil og er fornøyd med det:) Trodde det skulle bli billigere med en bil som brukte mindre, men det viser seg bare det at man kjører mere xD
Jonas94 Posted November 9, 2014 Author Posted November 9, 2014 Byttet luft og dieselfilter idag 355650km Er den svarte boksen på ca 3cm*5cm boks med ett lokk oppå som er pluss punktet til batteriet i motorrommet? Skal ettermontere ekstralys, men går da ikke an å trekke opp ledning fra bagasjerommet for pluss. evt hente pluss fra starteren?
modzona Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Er ikke noe særlig spenn du har satt på de fjærene. På w124 med rett verktøy er fjæren helt sammenklemt. Altså hver turn tar i hverandre. Hvis du tar litt nå å da å spruter litt 5-56/wd-40 eller lignende så løsner de nok på sikt. Evt makt med en sikkerlig hammer så kommer den nok.
Jonas94 Posted November 11, 2014 Author Posted November 11, 2014 Slik ser den ut med vinterfelgene:) Skal jeg koble meg på en av disse to kontaktpunktene for pluss til rele for ekstralys:) ? På lyktene står det 30 som referansetall, 30+30=60 Ekstralysene har referanseverdi 37,5 pr lykt. 37,5+37,5=75 totalt 135. Det er vel kanskje ikke lov?
tommern57 Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Skal du følge regla, er 100 maks, men har aldri sett at noen har lagt i sammen for å se, så det går nok bra Det er når du har tre eller fire ekstralykter amøbene begynner å bryske seg. Ser ut som at du fant 12 volts koplinga ja
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now