Mercedes-Benz Entusiast86 Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Hei. Noen som har vært borti problemer med ESP/BAS? ESP/BAS Lampa begynner av og til å lyse med det samme jeg starter opp bilen, i andre tilfeller kommer lampa på under kjøring. Det er i hovedsak ''ESP Wisit workshop'' som kommer opp i hovde display.. Takk på forhånd
OlaNormann Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Er det forskjell på om den lyser med en gan hvis du ikke rører bremsen? Bremselysbryter har to brytere som er uavhengig av hverandre, men blir overvåket. Den minste feil/synkronisering så får du feil slik du snakker om, men kan være mye annet.
Mercedes-Benz Entusiast86 Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Hei. Har prøvd å trampe på bremsepedal for å se om dette har noe å si, ser ikke ut til at dette utløser problemet. Men det er bare en bremselys bryter? Hatt likt problem? Dette problemet begynte forøvrig i vår engang, når det var sørpete veier (Tror jeg, da det var kona som brukte bilen mest da)
KennethJ Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Styrevinkelsensor er også en mulig feilkilde. Du bør få tatt en diagnose på bilen.
Mercedes-Benz Entusiast86 Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Hvor sitter denne styrevinkelsensoren? Noe pris antydning for denne delen? Diagnose er tatt.. Uten at jeg vet noe mere om hva som er feil. Har fått en log av diagnosen.
Espen K Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Hva har du tatt diagnose med? Med Star diagnose kan du lese ut feilmeldinger som er lagret men ikke aktive.
KennethJ Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Hvor sitter denne styrevinkelsensoren? Noe pris antydning for denne delen? Diagnose er tatt.. Uten at jeg vet noe mere om hva som er feil. Har fått en log av diagnosen. Styrevinkelsensoren sitter trolig på rattstammen et sted. Til min bil koster en slik ca 3000,-, men hva det koster til 210 vet jeg ikke. En diagnose skal kunne avdekke hvor feilen ligger..
Mercedes-Benz Entusiast86 Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Takk for tips. Kanskje jeg må da prøve å "ratte" fram og tilbake, tror du dette kan slå ut, slik at lampa kommer på? Diagnose er tatt hos lokalt MB autorisert forhandler/verksted. Tror feilkoden var C1024?
Tore Robert Klerud Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Fikk også plutselig en hel haug heftige alarmer om esp, abs, bas, nsb og fandens oldemor (w211). Viste seg å være en sånn abs-ring eller hva det nå heter på et bakhjul, visstnok veldig vanlig. Litt jobb, men kostet likevel ikke all verden å få fikset. Mvh Tore
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now