bige Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Lurer på følgende - er det mulig og kjøre en E200diesel på bensin ??? Fylte i Hamburg 49liter på en 80liter tank . Bilen fusket etter 20mil litte granne men ble borte . Startet så ikke ut av fergen Putgarden / rødby . sto i 3 timer og ventet på lokale naf . Da startet den og vi kjørte 75 mil i ett strekk og gjennomsnits hastigheten var 110km . Opp til moss videre til tjøme . Dagen etter fylte jeg med Statoil diesel og bilen går helt ok - bare ikke webastoen som ryker og ikke starter . Shell sier vi i følge kvittering fylte bensin ????? NOEN SOM KAN KOMME MED NOEN INFO . noen som har kjør og kan fortelle hva som skjer ????
FrodeS Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Denne er helt ny : http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=67655.0 Det høres jo ut som det var mulig. En får bare krysse fingrene for at ikke høytrykkpumpe eller noe annet har tatt skade av det.
bige Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Og merker ingen ting i dag , går egentlig bedre og roligere motor gange enn noen sinde .....
Beckern Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Og merker ingen ting i dag , går egentlig bedre og roligere motor gange enn noen sinde ..... Litt flyktig bensin renser nok opp i rør og dyser, for ikke å snakke om hvor godt eksplosjonene renser i fobrnningskammer. Jeg er litt overrasket. Var selv med når det ble fylt på bensin så det var ca 50/50 forhold diesel bensin og da kaklet det noe helt forferdelig, særlig med litt gass. Det var kanskje 20 l med blanding som ble toppet med 45l diesel og filter ble tømt og da gikk den fint igjen og aldri sett seg tilbake.
OlaNormann Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Diesel er olje og smøring for beveglige deler i systemet. Diesel er heller ikke skadelig på pakningene i systemet. Ren bensin knekker det meste av det, men heldigvis så er det i de fleste tilfeller høy prosent diesel ved feilfylling. At de ikke sviver er pga selvantennelse lenge før stempelet er på topp.
FredrikE300D Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Jeg ville selv tappet tanken fullstendig, tømt dieselfilteret og fyllt opp anlegget med diesel igjen så fort det blir oppdaget. Har faktisk tre kamerater som har gjort dette, kjørt bensinbil til vanlig og låner foreldrenes familiebil med diesel en kveld og skal tanke opp igjen. I et av tilfellene svingte jeg inn på stasjonen da jeg så han sto der og fyllte. Vi slår av en prat og midt oppi det avbryter jeg og spør om hvorfor han står med grønn pistol. Han hadde da fyllt på 30 liter bensin, fylte opp maksimalt med diesel, ca. 25 liter. Startet opp og kjørte(ikke akkurat etter min anbefaling), dette var vel en VAG med commonrail. De to andre kompisene klarte seg også bra, men her ble det nok fylt noe mindre bensin sett iforhold til diesel på tanken fra før. Det er lett å glemme seg, og jeg er ekstremt opptatt av å ikke fylle feil, så jeg har som vane å ta i hver enkelt pistol før jeg "bestemmer meg" for hvem jeg vil ta
bige Posted October 18, 2014 Author Posted October 18, 2014 helt enig jeg ville også tømt den helt OM jeg hadde tenkt så langt att det kunne være feil fylt . Men slo meg ikke da det var på pumpen merket diesel så v-power racing - den tok jeg . Tenkte det var som ved min lokale Shell stasjon - diesel-v-Power diesel-bensin -v-Power bensin ..........
Beckern Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Godt poeng der med Shell sin nye super diesel. De har de dustete nevene som Esso også har innført. Statoil på sin side har innført den utrolig irriterende vaskereklamen du må velge bort etter at kortet er validert. I tilegg veksler de mellom fysiske knapper og skjermknapper men har nøyaktig samme skjermbilde. En stressa morgen så jeg ikke knappene ved siden av skjermen, bare knappene på skjermen som ikke var trykksensetiv. Tror jeg må kutte ut alle disse stasjonene og bare bruke de enkle ubemannede. Der har de fortsatt normal betalingsterminal og normale produkter som Bensin 95 og Diesel.
Guest 1042 Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Svart pumpehåndtak=diesel. grønt pumpehåndtak=bensin.
Toalmar Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Svart pumpehåndtak=diesel. grønt pumpehåndtak=bensin. Svart Mercedes dieselbil = Svart håndtak
bige Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Svart pumpehåndtak=diesel. grønt pumpehåndtak=bensin. bare det var sort på "diesel" og rød på vpower (ikke diesel)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now