Jump to content

Recommended Posts

Posted

AC kompressoren vil ise seg til hvis den ikke gjør det.

Men skal vel uansett ikke dugge så mye som det gjorde på min igår. Virker som det blåste fuktig luft inn i bilen.

Posted

AC kompressoren vil ise seg til hvis den ikke gjør det.

Men skal vel uansett ikke dugge så mye som det gjorde på min igår. Virker som det blåste fuktig luft inn i bilen.

Jeg har også problemer med dette til tider - jeg fikk dreneringen til kondensatoren sjekket da det heller ikke blir pytt under bilen på varme dager, men denne var åpen og tilsynelatende ok. Er det noen som vet hvor man bør feilsøke for slike problemer? Kan det være kondensatoren som er "grodd til"?

Posted

Blir fine vanndammer under bilen på sommeren når det er varmt. Så den er nok ikke tett.

Hadde AC "service" på bilen i våres, da jeg slet med dette også forrige vinter. De skiftet kupe-filter + etterfylte gass.

Litt betenkt å sette inn bilen på BOS og la takstameteret begynne løpe der for dette...

Posted

Nei, lampa blir stående på. Systemet er fortstt like aktivt, men når det er under 2c i fordamperen, så går ikke kompressoren. Man vil gjerne merke at ved lav temperatur går bare kompressoren en liten stund, før den tar lang pause.

På nyere biler går kompressoren trinnløst.

Posted

Ac systemet i seg selv har ikke problemer med kuldegrader. Det systemet har helt andre egenskaper som ikke har noe med frysepunktet på vann å gjøre.

Det er kun vannet som legger seg på fordamper som er problemet.

Det fryser og bygger seg fort opp hvis ikke man har kontroll på temperatur utenpå fordamper.