ghjelset Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Hei. Er snart vinter, og skal reise bort et par mndr. W211 2004 kompressor. Vil gjerne sette på vedlikeholdslading, men hvordan. Har 2 ladere. Må jeg koble en til hvert av battrriene. Må polsko fjernes. Takk for evt. svar. Gunnar Quote
KennethJ Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Hvis det er stasjonsvogn har du plusspol under panseret, etter hva jeg har forstått skal dette duge til å lade begge.. Sedanen har jeg forstått det som at ikke har denne plusspolen, for meg uvisst av hvilken grunn. Quote
Wicky Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Har ikke sedan batteriet lett tilgjengelig i bagasjen? Quote
ghjelset Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Bilen er en sedan. Et batt. bak, og et lite forran. Ville gjerne vedlikeholdslade begge samtidig, og uten å koble fra. Quote
Toalmar Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Sier ikke instruksjonsboken noe om dette da? Quote
OlaNormann Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Med mindre du skal la bilen stå et år så trenger du vel ikke lade det lille batteriet. Det er jo ikke i bruk og blir ladet fort av en dynamo som er så ekstremt kraftig når det trengs. Det er når hoved batteriet er dårlig det blir et problem da hoved batteri har førsteprioritet på ladestrømmen. Det blir ikke noe tema når du holder hoved batteriet bra. Men du kan jo brokoble eller aktivere releet fremme hvis du vil. Det kan også gjøres på batterimodulen. Quote
Recommended Posts