Eirik Tømmerås Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Prøvde å starte 190E´n nå i rundt 0°c, men den tar bare etter han en gang så er det slutt. Bilen funket bra i sommer i 20°c, var veldig så lettstartet da, men nå når jeg skal kjøre den inn for vinteren så vil den ikke.......... Quote
Tor Anton Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 prøvd litt startgass? sett på rotor og fordeler??? går bensinpumpen? Quote
Eirik Tømmerås Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Bensinpumpen går, har ikke sett på tenningssystemet. Men jeg prøvde så mye at jeg tømte batteriet og da stinket det bensin etterpå, men da hadde jeg prøvd bl.a med gassen i bånn. Det virker da som at den får bensin, men merkelig at motoren starter så vidt og så skjer det ingenting mere. Det første jeg tenker på da er kaldstartdysa, hvordan finner jeg ut om det er den? Quote
Tor Anton Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 lukter det bensin får den nok. kaldstart gir bare en dusj, så den vil starte etter hvert selv uten dysen. dysen sitter underluftfilteret å styres av bensinpmperelèet. Har du brukt startkabler så bør du sjekke sikringen på ovp-relèet(det blanke ved batteriet). Quote
Eirik Tømmerås Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 I dag startet den på første touch´et. Batteriet har stått til lading i et døgn nå. Er de her kresen på strømmen? Kan ikke skjønne det heller da min tidligere 230TE aldri var noe tull med, og mekanisk/elektrisk er de vel ganske så like? Quote
OlaNormann Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 De blir også slik når fordeler lokk og rotor er dårlig. Sjekk gnist lengde ved tennplugg Quote
Eirik Tømmerås Posted October 18, 2014 Author Posted October 18, 2014 Jeg skal bytte alt av slitedeler i tenningssytstemet + plugger, oljer og filtrer i vinter. Så er den startklar til neste sommer, 27 år gammel Quote
Tor Anton Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 jeg kjøpte ihvertfall kabler hos båstad bil(mbspecialist.com), der var erstatningsdel(lik org) billigere enn jallaledninger hos biltema. Quote
Eirik Tømmerås Posted October 20, 2014 Author Posted October 20, 2014 Ok. Takk for tipset. Blir å bytte fordelerlokk, rotor, tennkabler og plugger da jeg ikke vet hvor lenge det har stått på bilen som er gått rundt 270.000 km. Quote
Eirik Tømmerås Posted October 3, 2015 Author Posted October 3, 2015 Ser denne gamle tråden og det får meg til å tenke på at problemet er løst. Det skyldtes for stram gasswire, bilen gikk jo med 1500 o/min på tomgang Hva luringene som hadde bilen før skulle oppnå med å stramme gasswiren og øke tomgangen kan man jo bare lure på. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.