Jump to content

Recommended Posts

Posted

Prøvde å starte 190E´n nå i rundt 0°c, men den tar bare etter han en gang så er det slutt. Bilen funket bra i sommer i 20°c, var veldig så lettstartet da, men nå når jeg skal kjøre den inn for vinteren så vil den ikke..........

Posted

Bensinpumpen går, har ikke sett på tenningssystemet.  Men jeg prøvde så mye at jeg tømte batteriet og da stinket det bensin etterpå, men da hadde jeg prøvd bl.a med gassen i bånn. Det virker da som at den får bensin, men merkelig at motoren starter så vidt og så skjer det ingenting mere. Det første jeg tenker på da er kaldstartdysa, hvordan finner jeg ut om det er den?

Posted

lukter det bensin får den nok.

kaldstart gir bare en dusj, så den vil starte etter hvert selv uten dysen.

dysen sitter underluftfilteret å styres av bensinpmperelèet. Har du brukt startkabler så bør du sjekke sikringen på ovp-relèet(det blanke ved batteriet).

Posted

I dag startet den på første touch´et. Batteriet har stått til lading i et døgn nå. Er de her kresen på strømmen? Kan ikke skjønne det heller da min tidligere 230TE aldri var noe tull med, og mekanisk/elektrisk er de vel ganske så like?

• 11 months later...
Posted

Ser denne gamle tråden og det får meg til å tenke på at problemet er løst. Det skyldtes for stram gasswire, bilen gikk jo med 1500 o/min på tomgang :(

Hva luringene som hadde bilen før skulle oppnå med å stramme gasswiren og øke tomgangen kan man jo bare lure på.