Jump to content

Sveising i Stavangerområdet?

Recommended Posts

Posted

jeg har behov for å få sveiset litt rust i bakre hjulbuer samt kanaler, og lurte i den anledning på om noen av dere vet om rimelige og dyktige sveisere i Stavangerområdet? Jeg er for tiden student med begrenset budsjett, så å foreslå lakkeringsverksteder og slikt er ikke nødvendig :)

På forhånd takk for all hjelp!

Posted

Både Biltema og Clas Ohlson selger sveiseapparat til 1000 lappen! Få tak i noen tynplater og prøv selv? Er bare øvelse som skal til sier de som sveiser selv.... Bruk vinteren til å sveise noen artige kreasjoner i garasjen, og gjør jobben til våren/ sommerern når det er en tørr periode!

M.

Posted

Cluet er at jeg håper på å få montert plastskjold og plastskjørt på bilen i løpet av året, av den grunn vil jeg helst få den rusten jeg vet om i sjakk først. Jeg kunne derfor tenke meg å få orden på dette så snart som mulig (og helst før desember)..

Jeg vet at det ikke er noe stort problem å finne folk som kan gjøre jobben, men jeg hadde håpet på å få fatt i noen med gode skussmål - ikke så mye vits i å få det gjort hvis det er like ille igjen om 1-2 år...

Jeg mener at min far har sveiseapparat, men når jeg har snakket om å få tatt rust på bilen min har han aldri foreslått at vi kunne gjøre det selv - ergo har jeg mistanke om at han ikke er så veldig gira på det :D

Posted

Sven Håkon,

- Skal du kjøpe noe selv så styr unna de billigste modellene. Du kjører MB fordi det er behagelig, fungerer og 'ser flott ut'. Tenk slik når det gjelder sveise apparat og fremtidige resultater.

- Rustsveising tar sinnsykt med tid og krever meget god tålmodighet. Dessverre er det slik: jo mere du roter i dritten - jo mer lukter det. Slik er rust på bil i norge. Det skal ikke så mange rusthulla til før det svarer seg å bytte hele deler (hjulbuer, nedre dørplate osv) dersom jobben skal gjøres skikkelig. Sveising funker kun i rent blekk/stål.