Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vet ikke om dette er egentlig 'nytt emne' fordi hele forumet er 'nytt for meg'. Har en 2012 '2013 facelift' 220 CDI 4-matic GLK. Har alltid vært litt interessert i hvilken dekk jeg har på bilen til enhver tid. Synes at det er ikke mange 'kvalitets-dekk' i 235/60 R17 beregnet på 4x4 biler...og veldig få som er 'MO' merket. Kjører nå på OE dekk som bilen ble levert med, GY Efficient Grip MO.

Jeg har valgt Off-Road tekn.pakke på bilen og derfor vil holde meg til standard dekk 235/60 R17. Efficient Grip er egentlig en std. personbil dekk så vet ikke hvorfor MB levere GLK 4-matic med disse dekkene. GLK er kanskje nærmere en personbil en off-road bil. Kjører med CrossContact Viking vinter dekk. Har litt lyst å prøve en høst/vår dekk med noe off-road egenskaper i tillegg. Bestilte nylig General Grabber A/T -som er en av de få merkene som lage en A/T dekk i 235/60R17.

Har noen prøvd G Grabber A/T??  NB. ikke GG AT2 som er en eldre dekk en A/T. GG er laget i Øst-Europa men forstår at det er Continental som eier General Tyres.

Info og erfaringer om relevante dekktyper mottas med takk.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...