Jostein N Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Henta meg ny bil på mandag, i den sammenheng lurer jeg litt på noe i utstyrslista mi. Noen som kan forklare meg hva disse kodene betyr? N40 ADVANCE VEHICLE FOR QM/QPA-A2 ? 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING ? 231 GARAGE DOOR OPENER - hvor er denne? 287 THROUGH-LOADING FEATURE ?? 419 SOLAR MODULE - hva eksakt er dette? Hva mener folk ellers om utstyrslista da? Extras Code Text 197U OBSIDIAN BLACK 200B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DANISH 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL 220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS) 220B INFO PLATE, COOLANT - GERMAN 230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE 231 GARAGE DOOR OPENER 236 DAY DRIVING LIGHT 242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY 249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR) 287 THROUGH-LOADING FEATURE 289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL 293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT 297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH 354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET 380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION 401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL 413 FULL GLAZED ROOF WITH EXTERNAL RUNNING SLIDING ROO 419 SOLAR MODULE 423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION 433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT 434 RIGHT DRIVING DYNAMICS SEAT 489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE 500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING 524 PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION 527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW 543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE- 550 TRAILER COUPLING 551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM 555L NORWAY 581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL 596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND 5XXL EUROPE 600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT 614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC 668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS 673 HIGH-CAPACITY BATTERY 674 17" LT-ALLOY 5 DBL-SPOKE DESIGN W/ WIDE BASE TIRES 803 AEJ 02/1/X 819 CD CHANGER 840A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE 845A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BEIGE 872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT 889 KEYLESS - GO 910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO) 915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY 955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE 984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC. M113 V8-GASOLINE ENGINE M113 M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER N40 ADVANCE VEHICLE FOR QM/QPA-A2 U36 COMAND PREINSTALLATION Quote
Davor Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 213 er progressiv styring,ved lav fart så er ratt lett å svinge,jo høyere fart er så gir ratt motstand for at styring skal bli mer presis. 231 knapper står på undersiden av inne speilet 287 er ikke helt sikker men tror dette betyr at baksete rygg er nedfellbar. 419 antar at dette er en W211 prefacelift,disse hadde solar panel på taket som ekstra utstyr,denne panelet forsynte klima anlegget når bilen for eksempel sto i sola slik at kupeet kunne holdes avkjølt. Quote
Sven Håkon Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 231 = Homelink-modul, montert på undersiden av det innvendige speilet. Se instruksjonsboken for å finne ut hvordan den skal programmeres. 287 = Nedfellbare bakseter Quote
bige Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 287 er ved ny bestilling i dag - en "plast" pose som du kan tre skiene inn i / lange gjenstander når du tar ned arm lene i baksete ..... Quote
KennethJ Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Velutstyrt bil, kjenner jeg kunne tenkt meg dynamiske seter selv. Solar-greiene høres også digg ut om det er som Davor skriver.. Jeg så noen testet Audi A8 med og uten dette for noen år siden, heftig forskjell en varm sommerdag. Quote
Sven Håkon Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 287 er ved ny bestilling i dag - en "plast" pose som du kan tre skiene inn i / lange gjenstander når du tar ned arm lene i baksete ..... Sakset fra W212 prisliste: "287 Bakseterygg nedfellbar 1/3:2/3 EASY-PACK quickfold bakseteenhet helt nedfellbar inkludert komfortfunksjon i bagasjerom og 6 lastesikringsringer" Du tenker på kode 282, som er skipose gjemt bakom midtarmlenet i baksetet. Velutstyrt bil, kjenner jeg kunne tenkt meg dynamiske seter selv. Solar-greiene høres også digg ut om det er som Davor skriver.. Jeg så noen testet Audi A8 med og uten dette for noen år siden, heftig forskjell en varm sommerdag. Dynamiske seter burde du virkelig oppgradere til. De står på kontinuerlig hos meg, og massasjefunksjonen brukes nesten 100% av tiden jeg kjører. Mine foreldre har solarmodul på sin E270CDI, men vi har aldri merket den store effekten av dette. Såvidt vi har forstått instruksjonsboken skal viftene starte automatisk så snart solcellene genererer en viss mengde strøm. Bilen er dog sølvfarget, og har IR-ruter som reflekterer mer varme enn standardrutene, så den er uansett ikke særlig plaget med varmt interiør (i tillegg til at den knapt brukes); Quote
KennethJ Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Dynamiske seter burde du virkelig oppgradere til. De står på kontinuerlig hos meg, og massasjefunksjonen brukes nesten 100% av tiden jeg kjører. Mine foreldre har solarmodul på sin E270CDI, men vi har aldri merket den store effekten av dette. Såvidt vi har forstått instruksjonsboken skal viftene starte automatisk så snart solcellene genererer en viss mengde strøm. Bilen er dog sølvfarget, og har IR-ruter som reflekterer mer varme enn standardrutene, så den er uansett ikke særlig plaget med varmt interiør (i tillegg til at den knapt brukes); Ja, jeg har sittet på i biler med dynamiske seter, det er jo skikkelig fett.. Får vurdere en oppgradering.. Lurer litt på å bytte bil også egentlig. Høres ikke ut som den solarsaken ble så heftig da nei.. Jeg bruker rest en del selv, det hjelper jo en hel del om man er borte fra bilen en kort stund. Quote
Jostein N Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 213 er progressiv styring,ved lav fart så er ratt lett å svinge,jo høyere fart er så gir ratt motstand for at styring skal bli mer presis. Ok skjønner, noe jeg syns er rart. Selvom det kanskje er slik det skal være, bilen er utrolig bløt på styringa... Veeeeeldig seig på en måte, noen som kjenner til det? Takk for hjelp til de andre spm. Jeg får undersøke det med garasjeopner. Jeg har ikke sjekka om min har slik ski pose mellom setene, men jeg veit der er luke hvertfall. Og ja de dynamiske seta er deilige.. Syns jeg fant en ganske så velutstyrt bil, skulle det være noe jeg må savne er det Harman Kardon stereoen. Men der kommer det til å komme en oppgradering snart uansett.. Quote
Recommended Posts