crain Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Tenkte å shine opp disse plastdekslene på min s124 1995 mod., men sliter litt med å finne fargekode. Har prøvd å lese/google + dette forumet, men kommer liksom ingen vei da jeg vel har den mod med siste faceliften.Før det forstår jeg det er mer to-tonet opplegg. For meg ser fargen likens ut som fargen ellers på bilen, fargekode 189, men alikavel ikke likens på en måte. Eller er det bare tidens tann som sliter ned fortere på plasten? ikke vet jeg, men kanskje noen kloke hoder her vet mer. Finner ikke noe mer fargekode på datakortet eller VIN søkemotorer bortsett fra hovedfargen. Noen plasser står det 189 andre 189U. Regner med det er det samme. Hvordan ellers behandler man disse plastdekslene før lakkering, tenker på hakk og sår i den, pussing og grunning?
FrodeS Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Fargekoden vet jeg ikke, men det er matt klarlakk på saccoene, mens det er blank på resten av bilen.
Asbjørn Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Hvis du ringer en Merdedes forhandler så finner de fargekoden for deg på et par minutter. Er viktig å huske på å kjøpe denne matte klarlakken, som kalles for seidelglans. Når jeg kjøpte dette til min 124 bil var seidelglansen dyrere enn selve fargelakken.
crain Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Takk for svar, joda jeg dro til en mercedes forhandler - de hadde faktisk litt problemer med å å finne fargekoden til sacco plankene i EPC systemet, men tilslutt fant man en plast maling kode 9122 som kan fåes i matt utgave. Leste også på en tysk nett side hvor de kom med denne varianten: The slightly matt lower part is obtained by use of a plastic base paint code ref 9122 and then the 189 paint without use of a lacquer as a top coat. Litt forskjellig oppskrift, men jeg tror jeg satser på den 9122 fargen og høre om noen har den i en matt utgave. Asbjørn: når du kjøpte det til din 124, var det en 4 siffret lakkode du fikk til sacco plankene? og så sprayet du den seidelglansen over tilslutt?
Asbjørn Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Det husker jeg ikke. Det ble tatt på et oppretterverksted, som ikke var en del av Mercedes sjappa. Fikk både lakk og seidelglans. Er vel en regning et eller annet sted...
FrodeS Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Hvis du skal lakke alt sammen, så kan det bli ganske fint å lakke det i samme farge, og med blank klarlakk. Jeg gjorde det med min, og syns den ble mye finere: før: etter:
crain Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Takk for svar igjen, FrodeS, den blei jo kjempe bra med samme farge og klarlakk, flott bil Nå har jeg iallefall flere forslag og løsninger så det blir vel en ordnings. Takke og bukker
Deltaone Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 På sec'en min brukte jeg samme farge, men silkematt klarlakk. Blir den for blank så kan det lett komme til syne ujevnheter/'bulker' i plasten.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now