Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er lysten på å få litt mer og bedre lyd i min nye 03mod E500. Legger ved bilde av spilleren jeg har, som jeg vil beholde. Noen som har erfaring med å kun bytte ut høyttalere?

Har denne bilen ekstern forsterker?

Jeg vil legge en del kroner i lyd så kom med forslag.

Posted

Eneste måten å få bedre lyd i en 500 er å bytte pottene til noe mer maffigt...og dra ned rutene i tunneller  :lol:

Hehe har allerede AMG eksos så der er nok av lyd..:)

Posted

Strake rør... beste lyden!

Men mer seriøst svar, stikk innom nærmeste stereosjappe. De kan gi deg klar oversikt over hva du har og hva du trenger. Som regel bytter de ut forsterker, frontsett og bassene og da regner jeg med du får en ganske ålreit lyd i bilen!

Posted

Comand NTG 1 har AGW i bagasjen. Dette er en forsterker som får fiberoptisk signal fra Comanden. Med mindre du ønsker å oppgradere til en tredjeparts spiller kan det være litt vrient å koble på en tredjeparts forsterker på Comanden.

Et originalt og greit alternativ er jo å oppgradere til Harman Kardon, ved å bytte ut alle høyttalerene og koble opp et par ekstra + subwoofer, og bytte forsterkeren, og få kodet dette. Det spiller bra, men det spiller ikke kjempe høyt.

Posted

Blir jo mye råd og gode tips her. Men tror det enkelste og "billigste" er å bytte ut høyttalerne med noen ordentlige "ikke papp" høyttalere og se om det er nok...

Spiller du mye musikk fra aux? eller det mest cd`er du spiller av? AUX gir dårligere lyd iforhold til CD...

Posted

Takk for alle svar. Jeg har nok av erfaring med lyd, men lurte på om noen har erfaring med oppgradering i disse bilene selv.

Vil beholde orginal hovedenhet.

Har forstått det slik at det er en ekstern forsterker bak ved navi spilleren. Da bør nok alle kabler ligge klart slik at man lett kan montere en kraftigere forsterker og først prøve med de orginale høyttalerene.

Har ikke sjekka om min har subwoofer i hattehylle, men har jeg ikke så kommer det til å bli montert.

Jeg spiller mye fra både aux og cd. Og kan ærlig talt ikke si jeg noen gang har merket noe forskjell med lyden.