AronMB Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Hei godt folk! Gikk ut for å starte S210'n ( 220cdi ) i dag men han var ikke så glad i dag når gradestokken kryper seg ned mot null.. Problemet er att den gløder ikke lenge nok.. Jeg vrir nøkkelen til potiton on så den gløder.. Gløde lampa forsvinner etter 1 sekund og jeg hører *klikk* fremme i motoren vrir nøkkelen men den står bare å kinner men har ikke veldig lyst til å starte. Jeg endte opp med å vri nøkkelen av og på sikkert 15-20 ganger før den ville tenne å da sveiv den som om den skulle vært ved drifts temp, Ikke noe hosting,ikke noe klakking eller risting som det normalt er om en eller flere glødeplugger ikke er helt friske. Eneste som kan slå meg er gløderelè'et? Av diesel biler jeg har hatt før så lyser jo gløde lampa lengre jo kaldere det blir.
Helge Josefsen Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Uten at jeg er noen ekspert på dette. Bare gir min mening om dette. Hadden den ikke glødet noe. Så ville den nok ikke gått rent og pent i førsten. Det hadde nok vært litt "kakkling" og risting.. Min 211 gløder heller ikke mere enn noen sekunder nå... Sikker på at det ikke er noe tull med diesel tilførselen din?
AronMB Posted October 15, 2014 Author Posted October 15, 2014 Ville ikke dette da vært noe som hadde vært ett problem med hver start uansett tempratur? For om jeg først har fått start på bilen så starter den uansett f... på første vridning
Helge Josefsen Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Jeg ville tru den hadde startet letter om det bare er glødingen som er problemet. Har den alltid vært lei når den er kald da? Spørs hvor lenge den må stå. Før dieselen renner tilbake... Men ingen ekspert. Bare mine tanker om problemet
AronMB Posted October 15, 2014 Author Posted October 15, 2014 Begynte i går, ( første kalde natta her i Rogaland ) får se hvordan den er i morgen. Men er med på tanken din
AronMB Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Idag var det start på første vridning.. Merkelige greier det der...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now