Muztang289 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Heisann! Høres sikkert utrolig troverdig ut den tittelen på tråden her og folk tenker ( haha, han skal justere ned, ikke opp.. ) Tro nå hva dere selv ønsker men her er nå ihvertfall den lille historen min. Kjøpte meg i forrige uke en W210 220CDI hvor selger ( selgeren jeg kjøpte bilen av hadde bare hatt bilen i noen få uker selv men hadde tatt diagnose på denne ) fortalte meg at forrige selger hadde justert ned km standen ifra 315 tusen og ned til 165 tusen. Jeg vil ha denne opp til 315 tusen km igjen og slutte å kjøre rundt med en løgn. Jeg har tittet litt rundt på diverse sider hvor man kan kjøpe diagnoseapparat men vakkert lite jeg fant som støtter OBD1 og ikke OBD2 da min 2000' ikke har denne kontakten. Er det noen som har et diagnoseapparat dem kan anbefale meg å kjøpe hvor det er mulig å justere km? Påforhånd takk! =)
Thomas Madsen Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Dette kan vel BOS fikse, eller annet firma med star. De gjør det så vidt jeg vet på biler hvor display osv blir byttet.
Muztang289 Posted October 15, 2014 Author Posted October 15, 2014 Ukay, får vel ta en tur innom dem å høre hva dem skal ha for det. =) Men er det noen som vet om noe diagnoseverktøy hvor det er mulighet til å justere dette selv, samt ta diagnose, slette feilmeldinger osv? MÅ ha OBD1, ikke OBD2. =)
AronMB Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Tror det skal litt mer til enn en OBD diagnose tester for å justere kilometerstand.
OlaNormann Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Du må trolig ta ut tenningslås og instrument og sende det til de riktige (gale) folkene. Orginal tester kan bare justere nytt instrument.
Sven Håkon Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 På 210 trenger man bare en dings som ser ut som en kalkulator som plugges inn i diagnosekontakten, før man plotter inn ønsket kilometerstand - et par sekunder senere er det ordnet...
Espen K Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Jeg tror ikke dette kan justeres i star. En slik funksjon har ikke jeg funnet der. Men på nettet får du kjøpt en sånn sak som gjør kun dette.
Muztang289 Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Takk for svar folkens! Denne "kalkulatoren som endrer km stand", noen som har en link til en slik en eller vet hva disse heter? Jeg vil ellers også ha et diagnose verktøy så jeg kan få slettet feilmeldinger som Airbag og finne ut av hvorfor bilen noen ganger ikke vil starte. Er det noen som har et diagnose verktøy som dem anbefaler hvor det er mulig å få gjort slikt som å se feilkoder, slette dem og se evnt. live data? =) Mvh.
Deltaone Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Slikt km justerings dritt, ligger til salgs på finn.no http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52559243&searchclickthrough=true&searchQuery=star+diagnose Tror ikke B.O.S kan gjøre det annet enn da et evt speedometer settes inn nytt, før bruk.
OlaNormann Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Vær sikker på det går på w210 før du eventuelt kjører langt eller kjøper. En venn av meg jobbet med instrumenter og han sa det ikke er problem med de fleste, men Mercedes w210 må man demontere for å koble til noen programmerings punkter. Men mulig han ikke hadde bra nok utstyr.
jimmy Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Mener å ha lest at du kan gjøre det med denne : MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now