Jump to content

Forskjell på norsk og import (s212) 2010 - 2012

Recommended Posts

Posted

Hei!

Mulig nytt medlem her, hvis jeg i det hele tatt klarer å finne en s212 med rett motor, utstyr, farge OG PRIS......... må si at det er et rent h¤#% i forhold til mitt forrige valg da jeg kjøpte Hyundai ;)

Som dere vet er det jo mange bruktimporter til salgs. Er det noen forskjell på norske og tyske s212 med tanke på tilleggsvarmer eller noe ? Har forsøkt å lese rundt, søke osv osv, men finner ikke noe konkret svar. Ser noen importer som har webasto, så den er vel grei med tanke på nordisk klima.

Og ikke minst, audio 20, audio 50 og command. Tror jeg skjønner at Command er den største og beste skjermen + innmat. Men....hva med audio 20 og 50 ?

Posted

Vel,det er noe av tilleggsutstyr som er standard her i Skandinavia,men tror de fleste import bilene kommer allerede med utstyr nevnt under.

Nedfellbar baksete rygg

Varme i seter foran

Oppvarmet vindusspyleranlegg

Automatisk barneseteregistrator

Posted

2012 serien girvelger ved rattet, farge display i instrumentpanelet og vannrette led lys i fanger.

2010 og 2011 modellene har hockey LED og gammel type instrumentpanel, pluss du må opp i motorstørrelse for å få girvelger ved rattet.

Guest alexanderst
Posted

2012 serien girvelger ved rattet, farge display i instrumentpanelet og vannrette led lys i fanger.

2010 og 2011 modellene har hockey LED og gammel type instrumentpanel, pluss du må opp i motorstørrelse for å få girvelger ved rattet.

2011 har ikke hockeyled, men 2009 og 2010 har det.

Da vi kjøpte vår 2011 mod i 2012 hadde vi ren flaks med at det var det nevnte utstyret på bilen. Tenkte ikke over det da, men ser på finn.no at man må være obs på dette med varme i setene iallefall :)

Posted

Enig men igjen så er det det evinnelige årsmodell kontra produksjonsår som forvirrer.

Fra 2009-midten av 2010 er begge 2010 modeller.

Fra 2010-juli 2011 er 2011 modell

Juli 2011 -> er 2012

Kan godt hende de kuttet ut hockey LED tidligere og skiftet til fargedisplay etterpå.

Posted

Det er en del mer å velge i her enn på Hyundai ja  :lol: Ikke bare Hyundai egentlig. Morsomt det der med utstyr. Litt OT men alikevel. Jeg kjøpte noen dekk på Opel for noen uker siden, og mens jeg satt der og ventet overhørte jeg en liten samtale når det gjelder utstyr. Selgeren skulle vise en mulig kjøper en nybil. Kjøper satt seg inn og lurte blant annet på om ikke denne bilen kunne leveres med el-seter m/memory. Nei sa selger, denne bilen får man ikke det på, det var forgjengeren det. WTF  :shock:  :lol: Her går vi andre veien ja  :lol: Det var en del andre ting kjøper lurte på også, som denne modellen ikke kunne leveres med. Da er det lettere med Mercedes, der får du det du vil ha, ferdig med det  :)