Jump to content

Kos jekk det på Street legal.

Jens Honoré

Recommended Posts

Først og fremst synes jeg det var megakult du dro E500'en på Street Legal.

Kryss i taket og amen, jeg legger meg flat !  :notworthy:

Bestetid ble 8.9 med 130 i sluttfart. I åttenedels finalen hadde jeg en kjempestart og tok en Nissan 200sx uten interiør og 315 bakhjulshester med minste mulige margin. Han deppa greit då ja - he he.

Røk ut i semifinalen for en Lotus Omega fra Bergen, 3,6 liter twinturbo med 1 bar ladetrykk. Han hadde ingen problem med å ta meg selv på 60 fot'en tross for jeg var relativ kvikk på grana. Gikk godt den vogna, han hadde 8,5 som dagsbeste.

280'en funket perfekt, understellet var helt rolig, ingen slingring, vridning eller hopping. Bare dønn stabilt. Med godt oppvarma dekk (flett nye Falken Azenis, he he) var det bare å venstre bremse, legge i gir, legge turtallet på 1700 rpm (laveste gir) og vente på grana. Automatkassa girer helt rått, raske harde skift.

Oppsettet jeg har nå går nok ikke raskere. Hørte tegn til pre-detonasjon på siste kval runde og jeg synes 3dje gir var slappere enn vanlig. Antageligvis pga akkumulert varme etter burninga osv + dårlig intercooling. Var jo 23'C og ingen vind så kjøling var mangelvare ja. Planen var å få på vanninjeksjon, men venter fortsatt på dysene.

Oss imellom følte jeg at det gikk nokså parallelt på siste del av strekket. Vannvittig gode start egenskaper i E500 må jeg si. Det overrasket meg, spes siden du ikke har sperre og må stole på antispinnen.

Jadda, bilder må vi ha !  sikle sikle......