Jump to content

Bestilte meg ny bil. Noen som har erfaringer med leveringstid

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg har tatt et skritt i livet der jeg lot vær å kjøpe meg brukte biler, og går nå for å få noe helt fabrikknytt. Og jeg gleder meg som en liten unge!

Nå er det en måneds tid siden jeg bestilte bilen, og jeg antar den forlater fabrikk i disse dager. Er det noen av dere som vet hvor lang tid det brukes på å frakte en bil fra fabrikken og til Norge?

Takker på forhånd for svar :)

Posted

Gratulerer med ny bil. Hvilken bil ble det?

Min c klasse kom til Norge og ble levert 20 dager etter at den var ferdig produsert.

Takk for det! Det blei en A180 bensin urban med litt ekstra utstyr. Var bilen som helt klar falt best i smak da jeg har vært på utkikk etter en stødig hatchback en stund.

Hvor holder du til i forhold til Drammen da det bare tok 20 dager? Min skal etter planen bli produsert 28. oktober, og det tar vel en snaue 20 timer å produsere en bil?

Posted

Min skal etter planen bli produsert 28. oktober, og det tar vel en snaue 20 timer å produsere en bil?

Går det så fort nå, å produsere en A-klasse?

I 2005 når jeg var på fabrikken i Sindelfingen så tok produksjonsprosessen 4 dager for å produsere en E-/C-klasse.

Posted

Jeg har prøvd og gjort litt research på dette uten særlig med informasjon, men jeg vet at mye har skjedd med automatikken i disse bilfabrikkene siden 2005. Jeg søkte litt rundt på nettet og konkluderte med at en bil bruker rundt 20 timer fra start og til den ruller ut av fabrikk.

Men de sendes antageligvis i store puljer over havet, så den står nok på kaia i bremerhaven ei stund uten før den skippes til drammen. Men tror også jeg har lest et sted at disse bilene lages i Finland, men jeg er ikke sikker.

Jeg ble fortalt av forhandler at bilene som importeres understellbehandles av importør før de sendes videre til forhandler.

Posted

Jeg bor i Oslo.

Når bilen var ferdig produsert i fabrikken og fikk status "sendt fra fabrikk" - så tok det 20 dager å få den til Oslo. Den var da blitt understellsbehandlet i Tyskland etc..

Når den kommer til Drammen, må forhandleren bestille levering til butikken for at den skal sendes ut fra Drammen havn.

• 3 weeks later...