Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei har en MB w211 E200 CDI, 03-04 modell, og har hatt problemer med fordeler(rail) fikk det hos feilkode i MB og byttet den hos privat verksted. Bilen ble helt normal igjen på starten men for noen dager siden fikk jeg samme problem igjen. Bilen starter hvis den ligger over natta evt. når motoren får kjølt seg ned. Lurte på om dere vet hva som er galt og hvorfor dette skjer?

I tillegg hva er normal motor temperatur? jeg har lagt merke til at min ligger på rundt 100 grader, er dette normalt?

Takker for alle hjelp!

Posted

sprekt topp muligens pga. høy motortemp og at den starter på kald motor.

Bertel og steens feilsøkingsemner ga bare feil på fordeler som jeg byttet, sliter forsatt med start når den er langkjørt
Posted

Bertel og steens feilsøkingsemner ga bare feil på fordeler som jeg byttet, sliter forsatt med start når den er langkjørt

Fordeler?

Normal temp er 80-90 grader C så 100 høres høyt ut.

Termostat bør definitivt byttes.

Posted

Sprekt topp, hva er det? og hva koster det evt. å bytte ut?

Men skjønner ikke noen ganger så funker den uten feil som f.eks. idag brukte jeg bilen godt over 2 timer og når jeg var hjemme slo jeg den av og på igjen og da starta den helt uten problemmer

• 2 weeks later...
Posted

Tja, er innsprøytningspumpa slitt?

Noen ganger blir pumpa ødelagt om en fyller på bensin i stedet for diesel.

Når bilen er varm så er dieselen mindre viskøs enn når bilen er kald og da greier ikke pumpa å få opp trykket.

Prøv med startgass når bilen er varm så skal du se at den starter!

Posted

Forslag, ta ut skruen som holder veivsensor på plass så napper du bare ut sensoren når problemet oppstår og lar den få kjøle seg ett minutt eller så og sett den tilbake og prøv start.  Om den starter da kan du være sikker på at det er den som begynner å lage krøll for deg.

Posted

Forslag, ta ut skruen som holder veivsensor på plass så napper du bare ut sensoren når problemet oppstår og lar den få kjøle seg ett minutt eller så og sett den tilbake og prøv start.  Om den starter da kan du være sikker på at det er den som begynner å lage krøll for deg.

Han kan jo ikke være sikker etter dette. Alt annet kjøler seg også i samme tidsrom.

Posted

Han kan jo ikke være sikker etter dette. Alt annet kjøler seg også i samme tidsrom.

Nja, til en viss grad, men en liten sensor i friluft vil kjøle seg på noen minutter. Trådstarter snakker om å stå over natten for å få start igjen så helt feil blir det nok ikke.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...