Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en Mercedes c180 stasjonsvogn 1997 modell hvor fjæringen/dempingen etterhvert har blitt veldig slapp/myk. Når jeg tester demperne gynger de ikke opp og ned, men det skal veldig lite kraft til å dytte ned demperne/fjærene spesielt bak når jeg presser ned på karosseriet. Før jeg begynner og eventuelt bytte ting, er det fjærene eller demperne som ev. er problemet her, eller begge deler, kan det også være noe med krengningsstabilisatoren?  Demperne er forresten over gjennomsnittet rustne, så de har nok stått på bilen lenge, fjærene er ikke spesielt rustne.

Posted

Er nok å anbefale nye dempere bak☺ sjekk fjærene nøye nede i bunn da de har en tendens til å knekke nederste delen når de er gamle. Er de ikke knekt noe sted kan de bli med en runde til ☺ stabilisatorstaget har med krenging sideveis å gjøre og vil kun påvirke mens du svinger. Er det slakk i no lenkestag eller lignende vil du ofte kunne høre klakkelyder når du kjører over dumper og på ujevn vei.

Posted

Er nok å anbefale nye dempere bak☺ sjekk fjærene nøye nede i bunn da de har en tendens til å knekke nederste delen når de er gamle. Er de ikke knekt noe sted kan de bli med en runde til ☺ stabilisatorstaget har med krenging sideveis å gjøre og vil kun påvirke mens du svinger. Er det slakk i no lenkestag eller lignende vil du ofte kunne høre klakkelyder når du kjører over dumper og på ujevn vei.

Hvordan strammer man slakk i lenkestag?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...