Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo godtfolk.

Jeg har en Jeep Grand Cherokee med 2,7 liter CDR motor, dette er samme motoren som 270 CDI.

Jeg har problemer med at drivstoffsystemet drar inn luft fra et eller annet sted med dertil store startproblemer.

Når motoren først starter så er det ikke noe problem med å starte den igjen.

Jeg har byttet drivstoff filteret og satt vakum på systemet etter på ved å bruke "lufteventilen" som sitter ved siden av injektorene.

Fortsatt så drar systemet inn luft fra et eller annet sted.

Lurer på om noen av dere har vært borti dette før, og hva ble løsningen på dette problemet.

Legger med en video av en som har samme problem:

https://www.youtube.com/watch?v=06DizITuYe8

Posted

Har gått over en hel del av o-ringene og byttet noen av dem. Fortsatt problemer, kan nesten se ut som det kommer inn før filter, da er vel tanken eneste mulighet eller?

Posted

Er ditt fenomen eksakt likt som på filmen, så bør jo lufta komme inn før avbildede slange? Ettersom dieselen faktisk renner tilbake med luft som tar dens plass når motor stoppes. Evt. samles denne luften i toppen av filteret og blir med ut når diesel renner tilbake.

Jeg ville først startet opp uten dieseltank tilkoblet, da med en ekstern kanne og slange med tur- og retur lagt oppi. Kommer det ingen luft i slangene da, så sitter problemet lenger bak.

Jeg feilsøkte på dette selv på min, byttet alle plastslanger med tilhørende O-ringer, renset sila i dieseltanken, skiftet slangeklemmer, tur og retur-slanger i overgangen fra rør til slanger og inn på motor. De kan sprekke litt rundt der osv. En må gå systematisk tilverks og utelukke det som enklest kan utelukkes først og jobbe utifra det.

Jeg brukte først metoden med kannen som "dieseltank". Var like herlig med luft i slangene allikevel og da var det bare å fortsette på motor og ikke tenke så mye på det bak.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...