Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Skiftet felger på S210'n min idag hadde først 42mm bolter og da låste hjula seg helt. Heiv på 10mm spacere og da gikk hjula fram over men tok fortsatt i.. Fikk tak på noen 28mm (?) di ruller relativt fritt men er en "metallisk" lyd der.. Eneste som slår meg er att jeg har revet i filler ett bremseband eller noe? Noen som har ett inspill?

Felgene jeg har hevet på er Keskin KT1 18x9 - 18x10.5

Posted

Bør nok ta av skiva og sjekke innholdet ja...

Er du heldig kan du lyse med ei god lykt i ett av bolthullene mens du dreier skiva rundt og prøve å kartlegge skaden.

Posted

Kapp heller boltene :) Ta ny felg, mål hvor lang bolten blir på innsiden av felgen, ta gammel felg og mål det samme der. Ta differansen ved å trekke målene fra hverandre og kapp av tilsvarende på boltene.

Du bør ta av skivene bak og få sjekka at festefjørene på bremsebånda sitter korrekt og at dette ikke vil kjile seg på tur.

Jeg kjørte en kveld etter felgskifte med et par millimeter for lange bolter, boltene skrubba såvidt borti festefjørene, jeg merket jo ikke dette. Etterhvert begynte bremsebånda å flytte seg og det lagde mye lyd og gikk greit varmt. Fikk haltet meg hjem og sjekka tilstanden og fikk retta opp i fadesen.

Her ser man fjørene som jeg tenker på. De har som oppgave å feste bremsebånda til bremseskjoldet. Er rett og slett en krok som er stukket inn i en sprekk i skjoldet, og fjæra sørger for et visst spenn mot skjoldet slik at det holder seg på plass. Er boltene for lange tar man borti.

43693d1177636882-diy-w124-rear-wheel-carrier-removal-rear-wheel-bearing-change-parking_brake.jpg

Posted

Skrudde ut alle hjulboltene og turna hjulet og er fortsatt en metallisk lyd der så noe er løsnet eller kommet ut av spor.. Har selvfølgelig ikke verktøy her hjemme for å få av calipperen for å få inspisert inni der så ja.. Det e flott det som kristian valen ville sagt. Så jeg får finne ut hva jeg kan få gjort for bil må jeg jo ha! Hehe!

Posted

Målte org bolt på di gamle orginal felgene ( 42mm bygde ca 16mm ut i fra felg ( med 10mm spacer ) 

Målte 26mm bolt på di nye felgene ( 26mm bygde ca 15mm ut i fra felg )

Så er garantert noe inni der som har blitt revet av eller ødelagt. Venter bare på att naboen kommer hjem nå så får domme dagen komme! :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...