benz23 Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 hei, jeg plages med tiptronic kassa på en e220 cdi, feilen startet med at girkassa hoppet ut av gir også gikk den i nødmodus. jeg var å fikk tatt diagnose av den å fikk fram at girvelger modulen inni bilen måtte skiftes. Den ble skiftet og felkoden slettet. Men det fikset ikke problemet, for bilen oppførte seg akkurat samme i etterkant. så etter det fant jeg oljelekkasje på kontakten på girkassa å byttet kontakten og etterfylte olje. men bilen er enda samme. ingen av verkstedene i Alta klarer å finne feilen å jeg er på kanten av å gi opp hele bilen. også er det en hylelyd som kommer når jeg gir gass, dette oppsto samtidig som jeg begynte å plages med girkassa. Den lyden er det til og med om kassen står i nøytral. Jeg sjekket også styre enheten under panseret etter olje men der så det tørt og fint ut. Er det noen her som har hatt samme feil som kan gi meg en pekepinne på hva som er galt ? mvh Bjørn tore
KR Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Suselyd kan komme fra sprukket plastrør mellom turbo og intercooler, den kan da gå i nødmodus pga. dette. Sjekk dette først. At den hopper ut av gear høres noe merkelig ut om det er nok olje på kassa.
Tor Anton Posted October 23, 2014 Posted October 23, 2014 kan kansje ha tatt den styreplata da så lenge det var olje i den kontakta. Ellers så kan det være noe i det innlegget over. Ser at folk sliter med girskift å da LMM er def.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now