frankhas Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Har sliti litt mrd og løse et problem som oppsto for en ukes tid siden: Når bilen er kald og jeg starter opp går bilen fint på ca 1000 omdr,efter ca 10 sekunder går kaldstarten av og turtallet faller til 600 og bilen tåler da ikke gassen kveler seg,må stå og vente ca 3-4 minutter til bilen får litt tempratur så kan jeg kjøre og da går bilen helt fint dette gjentar seg hver gang bilen er kald. jeg tenkte først at dette er overspennings releet,men har nå prøvet 3 stykker som virker på de bilene jeg har lånt fra men hos meg er problemet det samme,trenger noen råd for og prøve og løse dette. PS: jeg har tatt ut oversp releet og overkoblett +en til tomgangventilen i sokkelen til overs relleet,da går turtallet opp til ca 2500 omdr og blir der til jeg tar bort jumpe ledningen så tomgangsventilen ser ut til og fungere bare den får strøm,og bilen er så gammel men velhold at den ble ikke levert med verken lamda eller kat. Frank. Quote
Recommended Posts