Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har akkurat kjøpt en 00 E270 cdi. Den går å vaker mellom 700 og 900 omd/min på tomgang. Ikke alltid. Men virker å være uavhengig av kald og varm motor. Ingen feilmeldinger i dashen. Har ikke lest av feilkoder enda. Ellers går den strøken og virker veldig bra.

Noen som har en formening om hva de kan være?

Mvh Stian V

Posted

Ta en sjekk på dyser. om en eller flere av dysene har for stor blødning enn det mercedes har satt som grenseverdi så vil motoren jage på tomgang. Tror dette kan leses ut via diagnose? Eller så finnes det slike "glass" du henger opp og kopler på returen til dysene så ser du om det er jevnt

Posted

Hvis den går som den skal og ikke ryker ved pådrag hadde jeg ikke gjort noe foreløpig.

Noe variasjoner er normalt.

Har sett mange som har kjøpt de og er over følsomme på den variasjonen i begynnelsen.

Be noen som kjenner de til å lytte.

De sviver stygt og bråker på tomgang periodisk.

Noe bedre kan de ofte bli med dyse overhaling og innsug, egr rens, men  silkemyk gange "alltid" vil det aldri bli.

Men selvfølgelig vis du har garanti tid så er det en ting, men skal du betale selv så hadde jeg kjørt litt til før jeg hadde latt tusenlapper fly for litt periodisk jaging på en 270

Posted

Takk for svar ☺ kan jo ta en dysetest. Forrige eier byttet dyse nr 3 før jeg kjøpte den. Så den er helt ny. Har også sjekket at alle dyser sitter og ikke slipper gjennom ved kobberpakningen. Skal også koble opp diagnose å sjekke om det er no feilkoder. Men som sagt. Kun på tomgang. Ellers er den strøken. ☺