Megaoctane Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Asker Passaten blir nok populær i Norge - 4 hjulstrekk og enda mer krefter... Det jeg synes er positvit er en tweet fra Tesla: "Every new Model S is Autopilot enabled." - ergo alle nye tesla vil få "Distronic plus med styringsassistent". Lover bra for oss forbrukere for da kan ikke tyske premium bilmerker være noe dårligere. Ser ut til å virke bra på "lukket" bane.. Quote
Arne Henriksen Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Da kommer omsider den opphausa amcar'n med tilsvarende utstyr som eGolf'en jeg venter på.... Seriøst, de måtte vel få LITT premium-løsninger inn der, ut over en 17" flatskjerm og girspak fra Mercedes.. Quote
Megaoctane Posted October 10, 2014 Author Posted October 10, 2014 radaren er sikkert fra mercedes.... Quote
Wicky Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Og knapper til vinduer etc i dørene... samme leverandør av luftfjæring som mercedes... Quote
KennethJ Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Kommer denne i tillegg som statsjonsvogn og med tilhengerfeste skal jeg seriøst vurdere en Tesla P85D som min neste bil. Den autopiloten var vel litt tøffere enn cruisekontrollen i E-golf? Quote
Arne Henriksen Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Den autopiloten var vel litt tøffere enn cruisekontrollen i E-golf? Jeg har ikke sett Tesla-reklamen, skjøt ganske mye fra hofta her Det er ikke bare adaptiv cruise på batterifolkevogna, den har også lane assist så i utgangspunktet prøver den nå å følge kjørefeltet du ligger i. Quote
KennethJ Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Tesla skifter felt på egenhånd (etter at du har gitt den beskjed om det da) i tillegg, og justerer hastigheten helt automagisk ut fra hva som står på skiltene.. Quote
Olaf Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Jeg trodde dere kjørte biler fordi de var interessante å kjøre, ikke fordi de kan kjøre sjøl! Jeg lurer på hvordan bruktprisene blir på en sånn en: "Pent brukt Tesla selges høystbydende, har kun vært småkjørt i bussfila mellom Nesøya og Skøyen. Slitt førersete. Batteriet bør byttes." Med fleipete hilsen, Olaf Quote
Megaoctane Posted October 11, 2014 Author Posted October 11, 2014 Hehe. Selvfølgelig elsker vi å kjøre, men så har vel flere av oss en forkjærlighet for duppeditter, og selv-kjørende biler er jo det hotteste. Skal sies at jeg fikk prøvekjørt en E klasse med distronic plus. Systemet fungerer i kø. Men på motorveien holdt den på å skremme livet av meg når den ikke svingte før det nesten var altfor sent. Quote
KennethJ Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Jeg trodde dere kjørte biler fordi de var interessante å kjøre, ikke fordi de kan kjøre sjøl! Det kan hende 691hk gjør det interessant å kjøre den.. Quote
Olaf Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Fillern, nå begynte jeg å drømme om en 691 hesters motor i stasjonsvogna mi... Med drømmende hilsen, Olaf Quote
NorwayBoss Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 (edited) The Tesla P85D is an impressive electric vehicle that has attracted a lot of attention since its introduction. With its dual-motor all-wheel drive system, the P85D delivers exceptional performance and acceleration. It features a powerful electric motor that delivers instant torque, allowing for quick acceleration and an exhilarating driving experience. The P85D features a sleek and modern design characteristic of Tesla vehicles. Its aerodynamic profile not only enhances appearance but also contributes to efficiency. The vehicle is equipped with advanced features including autopilot, a large touchscreen display for control and information, and a spacious and luxurious interior. One notable aspect of the tesla model 3 takstativ is its driving range. Thanks to a more powerful battery pack than earlier Tesla models, it has an impressive range, allowing it to travel long distances without the need for frequent recharging. This makes it a practical choice for both daily commutes and long trips. Edited August 24, 2023 by NorwayBoss Quote
Recommended Posts