Guest Hogstad Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Hei igjen Som topic sier så vurderer jeg å skaffe meg en 190E 2.3 eller 2.3-16V .. Til nøds en "vanlig" 190 hvis den er fin. Men lurte på om dere hadde noen tips om hva å se etter på disse bilene?. Ting som fort blir slitne, hvor det evt. ruster osv. Takker for svar =) Mvh, Christian Hogstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Dette kunne jeg tenkt meg noe info om også. evt hva ble gjort av endringer på disse bilene rent teknisk 84-93. Nå fiksa jeg innloggingen,første post tjoho hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Dette kunne jeg tenkt meg noe info om også. evt hva ble gjort av endringer på disse bilene rent teknisk 84-93. Nå fiksa jeg innloggingen,første post tjoho hehe Gratulerer og velkommen som "mer" enn gjest Har bare generelle råd på disse: Mange av disse er hardt kjørt, så styr unna biler som mistenkes å være det. Likevel er dette solide saker som tåler en del. Rust i dører, skjermer, hjulbuer, jekkfester er ikke uvanlig siden bilene begynner å bli gamle. Jeg ville spandert en 2 timers grundig sjekk hos et verksted som kan disse, Be dem spesielt sjekke at alt er som det skal med ramme, oppheng, styring og drivlinje. Selv hadde jeg bare kjøpt en original som er holdt original Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Rust i dører, skjermer, hjulbuer, jekkfester er ikke uvanlig Samme stedene som på w124? (sorry jeg må ha det med teskje ) Jeg ville spandert en 2 timers grundig sjekk hos et verksted som kan disse, Be dem spesielt sjekke at alt er som det skal med ramme, oppheng, styring og drivlinje. Selv hadde jeg bare kjøpt en original som er holdt original Titter etter den "rette" bilen i/på mobile eller scout24(og drømmer),ville du anbefalt å sette den til test hos et lokalt MB verksted,eller har NAF såpass samarbeid med ADAC at de kunne tatt en test,evt hva ville du valgt? Jepp kun orginal,som skal holdes orginal bortsett fra å sette på noen kule felger kanskje Gratulerer og velkommen som "mer" enn gjest Takk takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Rust som på 124 er nok ganske riktig ja. Ville valgt et MB-verksted eller et verksted som har rykte på seg for å være flinke på MB og som har et diagnosesystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarlacc Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Jeg vill styrt langt unna NAF, basert på egen erfaring ved kjøp av 320'n min. -De er generalister, og du skal være heldig om du treffer en mekaniker som har spesielt god snøring på akkurat "din" bil. - De mente forøvrig at stabstag-foringene til bilen min var helt OK, selv om jeg kunne se med blotte øye at de var utslitt, for ikke å snakke om knirking/dunking som de mente var "normal slitasje". Hallo? Du betaler uforholdsmessig mye for en 'kjøpssjekk' der. Ville heller som Rune sier, funnet meg et MB-verksted som (fortsatt) har mekanikere som har skrudd og skrur mye 190'er. Lykke til! -Lars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.