Jump to content

Vurderer å kjøpe 190E 2.3/2.3-16V . Tips?

Guest Hogstad

Recommended Posts

Hei igjen

Som topic sier så vurderer jeg å skaffe meg en 190E 2.3 eller 2.3-16V .. Til nøds en "vanlig" 190 hvis den er fin.

Men lurte på om dere hadde noen tips om hva å se etter på disse bilene?. Ting som fort blir slitne, hvor det evt. ruster osv.

Takker  for svar =)

Mvh,

Christian Hogstad

Dette kunne jeg tenkt meg noe info om også.

evt hva ble gjort av endringer på disse bilene rent teknisk 84-93.

Nå fiksa jeg innloggingen,første post tjoho hehe

Gratulerer og velkommen som "mer" enn gjest :D

Har bare generelle råd på disse: Mange av disse er hardt kjørt, så styr unna biler som mistenkes å være det. Likevel er dette solide saker som tåler en del. Rust i dører, skjermer, hjulbuer, jekkfester er ikke uvanlig siden bilene begynner å bli gamle. Jeg ville spandert en 2 timers grundig sjekk hos et verksted som kan disse, Be dem spesielt sjekke at alt er som det skal med ramme, oppheng, styring og drivlinje.

Selv hadde jeg bare kjøpt en original som er holdt original 8)

Rust i dører, skjermer, hjulbuer, jekkfester er ikke uvanlig

Samme stedene som på w124? (sorry jeg må ha det med teskje  :) )

Jeg ville spandert en 2 timers grundig sjekk hos et verksted som kan disse, Be dem spesielt sjekke at alt er som det skal med ramme, oppheng, styring og drivlinje.

Selv hadde jeg bare kjøpt en original som er holdt original

Titter etter den "rette" bilen i/på mobile eller scout24(og drømmer),ville du anbefalt å sette den til test hos et lokalt MB verksted,eller har NAF såpass samarbeid med ADAC at  de kunne tatt en test,evt hva ville du valgt?

Jepp kun orginal,som skal holdes orginal bortsett fra å sette på noen kule felger kanskje

Gratulerer og velkommen som "mer" enn gjest

Takk takk  :D

Jeg vill styrt langt unna NAF, basert på egen erfaring ved kjøp av 320'n min.

-De er generalister, og du skal være heldig om du treffer en mekaniker som har spesielt god snøring på akkurat "din" bil.

- De mente forøvrig at stabstag-foringene til bilen min var helt OK, selv om jeg kunne se med blotte øye at de var utslitt, for ikke å snakke om knirking/dunking som de mente var "normal slitasje". Hallo?

Du betaler uforholdsmessig mye for en 'kjøpssjekk' der.

Ville heller som Rune sier, funnet meg et MB-verksted som (fortsatt) har mekanikere som har skrudd og skrur mye 190'er.

Lykke til!

-Lars.