hakonkjoren Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Hei! Prøvd flere ganger å prøvd å få hjelp her inne. Å nå prøver jeg siste gang før jeg gir opp bilen min. Det er en w202 c180 99mod automat som fusker. Har byttet mye den siste tiden til ingen nytte å vært på diagnose men ingen feil. Har byttet: -luftmasse måler - lambda. - temp sensor. - kamakselsensor. - bensinpumpe. Plugger og filter, reingjort spjeld osv. Den starter og går "normalt" når den er kald men ser ut til at når den blir varmere så kommer det smell og det virker som den ikke går på alle 4. Prøvde i kveld å se men fant ikke ut så mye. Lønner det seg å prøve å bytte coilene før jeg gjør noe mer? Hjeeelp.. Takker for svarpåforhånd. Håkon
tommern57 Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Tre ting som dukker opp. Veivsensor, coil og kabelmatte. Heller kanskje litt mot en coil?
RuneT Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Tipper mest en av coilene. Sjekk at kontaktene og ledningene er rene og hele. Er det 2 coiler på denne? Disse bilene finnes jo mange av. Finn noen i nærheten og byttelån coil for å teste? Min erfaring med eventuelt defekt veivsensor/svinghjulensor er at den ikke gir tenning på feil tid, Men bare lar være å gi tenning. Altså dør motoren istedet for å tenne feil. Men det er også r7ktig at de gjefne svikter først ved varm motor.
hakonkjoren Posted October 12, 2014 Author Posted October 12, 2014 hei igjen! den var nettopp på verksted etter at jeg byttet den utvendige pumpa og da var det 1/4 av tanken og den fusket men når jeg fyllte opp tanken så startet den å gikk normalt igjen.. å de målte bensintrykket å det var på 1-2bar. så da må jeg vell bytte den som står inne i tanken? å eventuelt hvor står den? takk for svar. håkon
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Nå sier ikke jeg at det ER det samme hos deg som det var hos meg. Men når du sier at den går som normalt når du fyller opp tanken, da tenker jeg på en 230E jeg hadde, den gjorde det samme. Det viste seg at jeg måtte bytte ut sila som satt i tanken, samt sila som sto nermest bansinpumpen bak ved tanken. Jeg holdt også på å gi opp bilen. Jeg byttet ut alt fra motor til bensintank. Det viste seg at det var samme feil i to tanker med tett sil. Er jo ganske billig å bytte slike siler, enn å måtte gå til det skritt å skrote, unnskyld utrykket - faenskapet. Man blir jo så lei sånne filleting når man har prøvd alt
hakonkjoren Posted January 22, 2015 Author Posted January 22, 2015 Heisann! Da har bilen vært på verksted å de fikset en tempsensor, tømte tanken for smuss, gjorde rein plugger og spjeldhuset og skjekket alt av elektronikk på motoren. Å alt var "bra" i følge de. Åsså kjørte jeg 500meter og den begynte å sote og fuske igjen.. Så byttet jeg i går lamdasonde og bensinpumpe selv og i dag var den helt frisk men den stopper når jeg bremser ned så nå har jeg et nytt problem. Den starter lett igjen å alt virker normalt og soter heller ikke drar heller ikke ujemt og kickdowm fungerer og går fint både kald og varm. Hva kan dette være? Forrige lamda var biltema og de nye var bosh pumpe og lamdasonde hvis det har noe og si Takker for svar på forhånd. Håkon
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now