Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en ml som leveres med 17" felger orginalt. Tidligere eier har satt på amg felger hvor vinterdekkene er 255/55 18" skal jeg allikavel ha det lufttrykket som står i tanklokket eller må jeg opp i trykk?

Fant på ett amerikansk forum en som påstod at sålenge felgene var mellom 16" og 19" så skulle de ha det trykket som står i tanklokket. Stemmer dette?

Posted

Min erfaring er at brede dekk med lav profil ofte trenger en del mer luft enn smalere dekk og høyere profil.

Nå er jo ikke 18" på en ML å anse som særlig ekstremt akkurat, heller ikke 55-profil.

Men du kan faktisk i stor grad se på hjulene hvorvidt trykket er riktig, i tillegg kan du følge med på slitasjen for å se om de slites jevnt eller ei.

Slites de mer på midten enn på sidene har du for høyt trykk, slites de mer på sidene enn på midten har du for lavt trykk.

Posted

8 bar bør det ikke ha vært..

4 bar er trolig også mer enn dekkene dine er godkjent for.

Jeg kjører 44PSI på mine dekk (285/30-20 og 245/35-20), det tilsvarer 3 bar.

Posted

Ser av tabellen at jeg kjører med riktig lufttrykk på vinterhjula som er 245/45x17, men sommerhjula som er 245/40x18 finner jeg ikke til 211, bare til 212 og hvis det er samme trykk på 211 så kjører jeg med alt for lavt trykk på de. Kan akseltrykket sammenlignes på 212 og 211?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...