Jump to content

Recommended Posts

Posted

I bruktmarkedet kan man ikke alltid få det man ønsker seg. Ja, jeg vet at orginalsotede vinduer sikkert er det beste, men hvor stor er egentlig forskjellen på "ettersoting" og orginal?

Posted

I bruktmarkedet kan man ikke alltid få det man ønsker seg. Ja, jeg vet at orginalsotede vinduer sikkert er det beste, men hvor stor er egentlig forskjellen på "ettersoting" og orginal?

Originalfilmen kan man ikke ripe opp da den ligger inni glasset. Ettersoting ligger på utsiden av glasset og kan lett ripes opp.

Posted

Jeg har etter-sotet på TDT'n min, og har hatt det i mange år nå. De har ikke blitt noe ripet opp ennå, det jeg kan se.

Det er originalt grønn-skjær i rutene, så det er bare de bak b-stolpen jeg har sotet mer.

DSC_1748.JPG

Posted

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg husker ikke.

Det ble gjort hos Johnsen Auto Trading utenor Kongsberg. Da var det 4 grader å velge i, og dette er den lyseste.

Posted

Jeg kjøpte originale sotete ruter til min 204  (sideruter bak og bakrute) og sotet sidevinduene med folie på fører og passasjerdør fordi de ikke finnes med sotet

Jeg fikk ikke originalruter fra fabrikk fordi de ikke kunne leveres før 15 dager etter min bil skulle produseres.

Da kjøpte jeg glass og fikk dette ettermontert hos forhandler.

Folie kan nok bli bra men der det er varmkabler i bakruta og store krumminger på glasset , krever dette mye av foliemontøren og da ser man ofte at folien krymper og sprekker og det ser ikke bra ut

jeg er såpass pirkete at jeg heller velger å bytte glass selv om det koster omtrent 3 x mer enn folie.

Jeg skal også gjøre det på min varebil som ikke har sotetet glass fra fabrikk og bytter alle ruter bak.