Mr. Nygård Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 I bruktmarkedet kan man ikke alltid få det man ønsker seg. Ja, jeg vet at orginalsotede vinduer sikkert er det beste, men hvor stor er egentlig forskjellen på "ettersoting" og orginal? Quote
HolgersEN Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 I bruktmarkedet kan man ikke alltid få det man ønsker seg. Ja, jeg vet at orginalsotede vinduer sikkert er det beste, men hvor stor er egentlig forskjellen på "ettersoting" og orginal? Originalfilmen kan man ikke ripe opp da den ligger inni glasset. Ettersoting ligger på utsiden av glasset og kan lett ripes opp. Quote
Sven Håkon Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Hva med å få byttet ruter hos Steve? Han har gjort dette på flere biler tidligere. Som Terje skriver er det stor forskjell på holdbarhet. Quote
FrodeS Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Jeg har etter-sotet på TDT'n min, og har hatt det i mange år nå. De har ikke blitt noe ripet opp ennå, det jeg kan se. Det er originalt grønn-skjær i rutene, så det er bare de bak b-stolpen jeg har sotet mer. Quote
modzona Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Det var en veldig behagelig soting Frode. Hvilken % har du brukt? Quote
FrodeS Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Jeg må helt ærlig innrømme at jeg husker ikke. Det ble gjort hos Johnsen Auto Trading utenor Kongsberg. Da var det 4 grader å velge i, og dette er den lyseste. Quote
Lars U. Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Jeg kjøpte originale sotete ruter til min 204 (sideruter bak og bakrute) og sotet sidevinduene med folie på fører og passasjerdør fordi de ikke finnes med sotet Jeg fikk ikke originalruter fra fabrikk fordi de ikke kunne leveres før 15 dager etter min bil skulle produseres. Da kjøpte jeg glass og fikk dette ettermontert hos forhandler. Folie kan nok bli bra men der det er varmkabler i bakruta og store krumminger på glasset , krever dette mye av foliemontøren og da ser man ofte at folien krymper og sprekker og det ser ikke bra ut jeg er såpass pirkete at jeg heller velger å bytte glass selv om det koster omtrent 3 x mer enn folie. Jeg skal også gjøre det på min varebil som ikke har sotetet glass fra fabrikk og bytter alle ruter bak. Quote
Recommended Posts