Helge Josefsen Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Hei. Går inn mot min første vintersesong med en 211 200 cdi 2007. Ser nå at den ligger på ca 75 grader hele tiden. Om den står på tomgang eller motorvei kjøring. Ser den egentlig ska ligge noe høyer etter boka. Er det noe og bry seg om? Tenker da meste på varme når vinteren setter inn.
Eirik Tømmerås Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Termostaten er et svakt punkt på disse, bytt den og du får den tempen som skal være.
Helge Josefsen Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Oki. Hva er den bør ligge på da? Sånn ca? Termostat er vel sikkert ikke helt avskrekkende heller
Eirik Tømmerås Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Rett over 80°c. Aner ikke prisen, men den kommer med huset og er lett å skifte, jeg måtte bytte motor i min og kjøpte en brukt, og på den var termostaten gåen, lå på bare 60°c, men siden jeg hadde fin temp på den motoren som stod i flyttet jeg den over og det var en helt grei jobb, må av med sensor i fuelrail, og jeg demonterte oljefilteret og, huset sitter med utvendig torx e10 tror jeg det var, i tilfelle du ikke har det
Helge Josefsen Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Oki tusen takk for sakelig og utfyllende svar da er det vel bare og bytte den da
Eirik Tømmerås Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Glemte å skrive at du må ha verktøy i 3/8" eller 1/4" utførelse for å komme til, vanlig 1/2" blir for grovt
Helge Josefsen Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Jeg måtte bare gå inn og sjekke litt på nette her. Når jeg skrev inn reg nr. Så kom rett termostat opp. Ser den ska være på 92 grader! Da er jo 75 litt langt unna hehe
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now