Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Skal på Eu-kontroll med stjerna nå, og har montert LED i tåkelysa. Hvordan blir dette på Eu-kontroll? blir det såpass at jeg må på etterkontroll?

Posted

Det har ikke kommet noen klare styringen på hvordan dette skal være enda så foreløpig så er led greit så lenge det er e merket. Unntatt i hovedlys, men i park,spredere osv.

Posted

Kjedelig og må på en evt. etterkontroll bare pga. det værtfall! Xenon i fjernlys må du vell ikke på etterkontroll med? Måtte værtfall ikke muttern og fattern..

Posted

Min gikk igjennom med led i tåkelysene, men fikk mangel på xenon i de indre fjernlysene. Årsak: det stod ingenting på glassene som tilsa at de var goskjent for xenon, men det står vel heller ikke på glassene til tåkelysene at de er godkjent for led, men det er lov å bruke sunn fornuft og det var vel det kontrolløren fra NAF gjorde. Xenon er det jo kommet innstramming på ved eu-kontroller, og det trengs, helt idiotisk og egoistisk å bruke xenon i tåkelysene.....

Posted

Xenon er det klare regler for, det er ikke lov å ettermontere med mindre lampa er godkjent for det og ved nærlys må du ha automatisk høydejustering. Led derimot finnes det ingen slike krav til enda. Helt til det begynner å bli mye av det antageligvis.

Posted

Nå koster det under 20kr for to halogen pærer til tåkelys på biltema, ser ikke helt problemet:p

Latskap! Pluss at jeg ikke orker og legge meg under bilen i gjørma i regnvær!

Var på Eu-kontroll i dag, ble to 1'er feil, og to 2'er feil. Var ene skiltlyset, og at tilhengerkontakten, ikke kjørelys eller blinklys på høyre side av hengeren, men dette var jeg klar over (ledninger som er gått av). Må bytte begge Bakre venstre nedre og bakre høyre nedre bærekuler foran, og avgassmålingen var for høy (3.18).

Mye jobb og bytte bærekulene selv? Og tips til og få ned avgassmålingen?

Posted

Kanskje en dyserens hjelper?

Det har hjulpet meg før, men det er mange år sida, og ganske annen dieselbil (1986 Nissan Patrol 3,3 TD)

Posted

Kanskje en dyserens hjelper?

Det har hjulpet meg før, men det er mange år sida, og ganske annen dieselbil (1986 Nissan Patrol 3,3 TD)

Var det han på NAF og sa, han anbefalte noe med Omega 3, som skulle være ganske bra..

Posted

Forresten, hvordan skal avgassmålingen skje? Bilen skal vell være driftsvarm når dette gjøres? Og skal målingen skje fra du ruser bilen fra tomgang til kutt, eller skal det måles når du har høyeste mulig turtall? Tror ikke bilen var skikkelig varm når dette ble gjort, da jeg kun hadde kjørt hjemmefra og ned til NAF, som er en kjøretur på ca. 4-5 km, pluss at han fra NAF var og kjørte med bilen i 2-4min før han tok avmålingen. Satt også å så på mens han gjorde det, og bilen røykte litt (ikke noe unormalt til diesel og være) akkurat i det han rusa den, men ellers var det ikke noe eksos jeg kunne se på høyt turtall..

Ble som sagt målt til 3.18, og forhandler sier den skal ligge på under 0.18..

Posted

Jeg tror riktig prosedyre er at man legger gassen i bunn, og holder den der en stund. Max turtall uten belastning. En stakkars bileier kan få nervøse sammenbrudd av mindre.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...